Dagens Jobb - Torsdagen den 24 januari 2008.

Jobbade givetvis som vanligt i dag också. Och liksom tidigare i veckan, så var jag först i skalen och fixade grönsakerna, och sen så var jag i diskrummet och plockade disk och skötte grovdisken.


I dag så serverade vi chicken nuggets, kokt ris, och currysås. Och förstås också vår salladsbuffé.


Vi var fulltalig personalstyrka i dag, och ingenting speciellt hände.


Men det var en väldigt hektisk dag i dag. Vad jag hörde av mina kollegor, så var det tydligen det i både köket och i matsalarna också. I alla fall så var det otroligt hektiskt i diskrummet där jag var. Jag och min kollega där, hann inte med all disk, så vi fick be husmor att komma och hjälpa oss en stund när det var som allra värst.


Kommentarer
Postat av: Snurran

Många kommer ju samtidigt, men det skulle ju ändras på under den här terminen, lärarna skulle vara hårdare på att inte släppa iväg eleverna för tidigt? Du hade väl rätt drygt med disk idag för den delen, när det är både ris och nuggets-bleck och dessutom såskantiner..inte konstigt att det knölar ihop sig...men i morgon kommer jag och hjälper er litegrann!
Vi ses!
*kram*

2008-01-24 @ 21:33:48
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, i dag var det ingen kul dag... Jag hade det så jobbigt så jag nästan började gråta faktiskt... Det ska mycket till innnan jag BER om hjälp, det vet du. I dag så sprang jag ut till Mita och bad om hjälp. Först sa hon Nej, hon hade massor att packa upp av varor som hade kommit. Men sen tror jag att hon insåg allvaret, och då kom hon en stund...

2008-01-24 @ 21:39:09
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Mm jag vet att du inte gärna ber om hjälp..skönt att den kom iallafall! Så där ska man ju inte behöva må på jobbet :-/

2008-01-24 @ 22:14:16
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Nej, det ska man verkligen inte behöva... :-(

2008-01-25 @ 19:36:29
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0