"I Am Legend"

image2154     image2155     image2156     image2157

image2158     image2159


I kväll så såg jag, Borzko, och Jimmy en mycket bra film.
Det var dramat / actionfilmen / rysaren:

" I Am Legend "

med Will Smith i huvudrollen.

Jag kan verkligen rekommendera filmen.
Den var spännande, lite otäck ibland, lite rolig ibland,
sorglig, gripande,
och mycket sevärd.

De här raderna som jag har kopierat från MovieZine,
tycker jag beskriver filmen bra, med några enkla ord:

" Genreblandningen där "Cast Away" möter "28 dagar senare" "

Will Smith är ju en mycket bra skådespelare också,
och han var perfekt i rollen.

En klar stark fyra av fem.
Och det tyckte vi alla tre.

Länk till filmen på LoveFilm.
Länk till filmen på MovieZine.
Länk till filmen på IMDb.
Bilderna är från Google Bildsökning.

Kommentarer
Postat av: Prometheus

Hm..jag läste boken, och blev väldigt förtjust i den. Filmen gjorde mig lite besviken, mest för att dom missat verkligen HELA storyn. Kan tänka mig att den är bra om man inte vet det...men sen så fins det saker i filmen som man förstår om man läst boken, och inte i filmen.

2008-01-12 @ 13:03:41
Postat av: Bim

---> Prometheus: Okej. Jag såg på IMDb att den baserades på en bok. Jag blev lite sugen på att läsa den. Vet du om den finns på svenska? För jag kan inte läsa böcker på engelska. Säkert är det som du skriver, att man ser filmen på ett annat sätt om man har läst boken. Men utan att ha läst boken, så tyckte jag i alla fall att filmen var superbra.

2008-01-12 @ 13:13:01
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0