Sammanfattning av Jullovet 2007-2008.

Jaha, då var det dags att skriva en sammanfattning över Jullovet 2007-2008. Jag tycker att jag alldeles nyss skrev en sammanfattning över Sommarlovet 2007. Och egentligen så känns det faktiskt inte länge sen som jag skrev en sammanfattning över Jullovet 2006-2007. Tiden går bara snabbare och snabbare känns det som...

Den här sammanfattningen skriver jag ju självklart mest för min egen del. Jag älskar ju all slags statistik, och jag tycker att det är så kul att kunna gå tillbaka och titta hur det har varit tidigare. Man kan jämföra, och framförallt minnas sånt som man har glömt.

I kategorin "Statistik (Speciellt)" finns mina tidigare sammanfattningar över sommarlov och jullov om det är någon som är intresserad.




Jullovet har varit lugnt och skönt. Det är nog det slappaste jullovet jag har haft någonsin tror jag. Jag har varit hemma nästan hela tiden. Den allra mesta tiden har jag nog suttit vid datorn...

Umgåtts med familjen har jag i alla fall gjort en hel del. Mest med Jimmy, som var ledig mycket, och ganska mycket hemma. Men också en hel del med Jenny har jag hunnit med att umgås, trots att hon har jobbat en del, och varit en hel del hos Jocke.

Även Borzko har jag ju faktiskt hunnit med att umgås med, även om han har jobbat rätt så mycket också.

Om ni vill veta i helhet vad jag har gjort på Jullovet, då får ni läsa igenom min blogg mellan den tjugonde december 2007 till och med den sjunde januari 2008.

Men i snabba drag så har jag gjort enligt nedan:



Fredag 21/12:
Heldag i stan med Jenny.

Lördag 22/12:
Bakdag hela dagen med Jimmy, Jenny, och Jocke.

Söndag 23/12:
Fika hos Mamma och Pappa.
Myskväll med Borzko, Jimmy, Jenny, och Jocke.

Måndag 24/12:
Julaftonsfirande med tjugo personer hos Syrran.
Myskväll med familjen + Jocke.

Tisdag 25/12:
Mamma och Pappa här på middag + kortspel.

Onsdag 26/12:
Sagan om Ringen-dag med Jimmy.

Torsdag 27/12:
Sagan om Ringen-dag igen med Jimmy.

Fredag 28/12:
Promenad.

Lördag 29/12:
Inget speciellt.

Söndag 30/12:
Jocke och Tindra här.

Måndag 31/12:
Lugn nyårskväll med Borzko.

Tisdag 1/1:
Bortrensande av alla julsaker.

Onsdag 2/1:
Mysdag med Jenny, bland annat IKEA.

Torsdag 3/1:
Inget speciellt.

Fredag 4/1:
IKEA med Jimmy.
Myskväll med hela familjen + Jocke.

Lördag 5/1:
Jobb hela dagen med Rumsbytet mellan Jimmy och Jenny.

Söndag 6/1:
Inget speciellt.

Måndag 7/1:
Promenad.



Ledigheten i familjen under Jullovet:
Jag: Ledig 18 dagar - Jobbat 0 dagar.
Borzko: Ledig 8 dagar - Jobbat 10 dagar.
Jimmy: Ledig 13 dagar - Jobbat 5 dagar.
Jenny: Ledig 10 dagar - Jobbat 8 dagar.



Böcker har jag läst ÅTTA stycken och filmer har jag sett FEMTON stycken, under Jullovet.

Böcker:

"Pappadagar i råttans år" av Daniel Möllberg.

"Hur man närmar sig ett träd" av Eva Dahlgren.

"80 romaner för dig som har bråttom" av Henrik Lange.

"Mellan sexton och tjugosex" av Lukas Moodysson.

"Julstädningen och döden" av Margareta Strömstedt.

"Kusliga berättelser" av Conan Doyle, Washington Irving, & H.G. Wells.

"Flyktsoda" av Marcus Birro.

"Högläsaren" av Bernhard Schlink.

Filmer:

"Offside"

"Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring" - Special Extended Edition.

"Rush Hour 3"

"Fantastic Four - The Rise of the Silver Surfer"

"The Lord of the Rings: The Two Towers" - Special Extended Edition.

"The Lord of the Rings: The Return of the King" - Special Extended Edition.

"Pyramiden"

"Shark Tale" - ("Hajar som hajar")

"The Simpsons Movie" - ("The Simpsons - Filmen")

"Shrek the Third" - ("Shrek den tredje")

"Rush Hour"

"Back to the Future" - ("Tillbaka till Framtiden")

"The Birdcage" - ("Lånta fjädrar")

"xXx 2 - The Next Level"

"Paradiset"




Ja, det där är väl då alltså mitt arton dagar långa Jullov i komprimerad form och med lite statistik. Nu är det bara att börja att längta efter Sommarlovet! ;-D



Kommentarer
Postat av: Snurran

Ja det var verkligen komprimerat! Det märks att vädret har varit trist för du har bara gått två promenader på hela tiden...men det blir förhoppningsvis bättre till sommarlovet :-)

2008-01-07 @ 16:14:49
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Prometheus

Wow.
jag försökte göra en såndär en gång, blev bara upprörd för jag inte gjort något med min ledighet.du däremot verkar hunnit med massor :O

2008-01-07 @ 16:16:44
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, fast jag vet inte om jag bara kan skylla på vädret faktiskt... Jag har nog varit lite lat hela höstterminen också... Men nu blir det nya tag! Vänta bara tills VÅREN kommer! ;-D

2008-01-07 @ 17:09:57
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Prometheus: Hahaha! Massor? Jag tycker ju inte att jag har gjort någonting alls nästan på det här Jullovet! ;-D

2008-01-07 @ 17:10:41
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: victoria

Det låter som ett härligt jullov =)

2008-01-07 @ 17:46:54
URL: http://www.victoriaaaaa.blogg.se
Postat av: Bim

---> Victoria: Ja, jag är nöjd! (Fast förra Jullovet var ju förstås bättre... för då var vi i Thailand!) ;-D

2008-01-07 @ 18:15:29
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0