"Två hus vid slutet av en väg" av Conny Palmkvist.

image2208

---------    

Recension av boken: "Två hus vid slutet av en väg" av Conny Palmkvist. (Genre: Svensk Skönlitteratur.)  

---------

"Det året jag fyllde tretton dog jag två gånger och växte en ansenlig bit. Händelserna ligger djupt inom mig, likt suddiga bilder. En dröm, om jag inte visste bättre.

Det är 1982 och den kallaste vintern i mannaminne. I byn Sorgen på den skånska landsbygden lever Gustav med sin halvgalna mamma och sin översittare till far. Hans enda vänner är den jämnårige Kalle och grannflickan Mathilda. Och så Arnold med stora huvudet, en gammal man som fyller Gustav med berättelser och lär honom att fly in i fantasins värld när allting blir för svårt.

Efter en ödesdiger händelse samma sommar skiljs Gustav och Mathildas vägar åt. Hon flyttar från byn, och några år därefter lämnar även Gustav Sorgen bakom sig. Han bestämmer sig för att glömma det om hänt. Han bryter tiden i två delar och kastar sin historia i ett svart hål.

Fjorton år senare söker Mathilda upp honom. Tiden hinner plötsligt ikapp och han tvingas göra en resa tillbaka, in i minnenas mörka hörn."

(Kopierat från adlibris.se)

---------  

För övrig information gå till direktlänk på adlibris.se. 

---------   


Den här boken var bra, men lite konstig...  Eller egentligen så vet jag inte riktigt vad jag ska skriva om den. Den var bra skriven. Och det var en bra handling i den. Men ändå så var den på något sätt lite konstig... Fast ändå bra. 

Är det någon av er som har läst den? Vad tyckte ni i så fall?
 /// Bim.  

---------   

Betyg: 2,5 av 5.  

---------    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0