"Under skalbaggens bo" av Mary Willis Walker.

image2150

---------    

Recension av boken: "Under skalbaggens bo" av Mary Willis Walker. (Genre: Skönlitteratur / Deckare.)  

---------

Baksidestext:

"En religiös fanatiker och hans sektmedlemmar har kidnappat elva skolbarn och deras busschaufför. De hålls inspärrade under jord och tidsfristen på femtio dagar börjar löpa ut. Desperationen bland polis och anhöriga breder ut sig och inga argument i världen kan förmå profeten Samuel Mordokai att släppa sina "oskyldiga lamm".

In på arenan träder den orädda kriminalreportern Molly Cates, Vietnamveteranen Jake Alesky och en nunna omskolad till FBI-agent.

Skall de tillsammans kunna komma profeten in på livet medan klockan obönhörligen tickar vidare?

---------  

Jag köpte boken begagnad på Tradera. Jag hittar inte boken någonstans på Internet, så jag kan inte lägga ut någon länk till den.

Här är i alla fall en länk som jag hittade, till en recension på boken.

Och en länk till Wikipedia.

---------   


Det här var en mycket bra bok. En väldigt spännande deckare/kriminalroman. Jag fick ett tips om den någonstans i någon blogg, och så hittade jag den på Tradera. Och det är jag glad för, för det var en mycket bra bok. Om ni hittar den någonstans så kan jag verkligen rekommendera den. Den var oerhört spännande, men även rolig, gripande, sorglig, och trovärdig. Lättläst var den också.  /// Bim.  

---------   

Betyg: 4 av 5.  

---------    


Kommentarer
Postat av: Snurran

...fast det där med en nunna omskolad till FBI-agent lät ju lite udda..
;-D
*kram*

2008-01-11 @ 19:38:39
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, den är ju lite amerikansk förstås! Så ALLT kanske inte är trovärdigt! ;-D

2008-01-11 @ 19:43:30
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Men jag lånar gärna vid tillfälle ändå! *kram*

2008-01-11 @ 22:08:24
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, det tycker jag absolut att du ska göra! :-D

2008-01-11 @ 23:49:02
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0