Dagens Dagbok - Lördagen den 12 juli 2008 - Förmiddagen. (Med Två Fotografier.)

Borzko och jag satte igång med veckostädningen vid niotiden. Och i dag så blev det: dammsugning, torkning av golven, putsande av speglar och glasytor, skurande av toaletten och badrummet, skurande av uteplatsen, byte och tvätt av handdukar, byte och tvätt av lakan, tvätt av kläder, med mera.


Jimmy vaknade och gick upp vid niotiden. Han hade sagt att han skulle sova till tolvtiden, men han vaknade vid niotiden och kunde inte somna om. Han åt frukost och sen så duschade han och gjorde sig i ordning.


Vid tiotiden så lämnade jag städningen en stund, och så tog Jimmy och jag bilen en sväng till Centrum. Först så var vi på SystemBolaget och handlade två plattor starköl. Han köpte en till sig, och jag köpte en till Borzko och att ha till gäster. Sen så var vi på Ica och handlade två kassar med matvaror, mest mejeriprodukter.


Väl hemma igen så fortsatte jag med städningen, och Jimmy hjälpte också till. Sen vid halvtolvtiden så stack Jimmy iväg mot Centrum och till ersättningsbussarna och åkte in till stan. Han skulle möta upp Jenny, Jocke, och Tindra där, och ha en dag på stan i solen.


Borzko och jag fortsatte med det sista av veckostädningen, och vid tolvtiden så var vi klara. Då blev det lite lätt lunch, en fika, och en pratstund.






Kommentarer
Postat av: Junitjej

Jimmy är snyggt klädd!

2008-07-12 @ 15:01:29
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Bim

---> Junitjej: Ja, visst är han! :-D

2008-07-12 @ 15:14:12
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0