Dagens Dagbok - Söndagen den 6 juli 2008 - Morgonen.

I morse så ringde mobilen klockan halvåtta. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Och sen så blev det förstås frukost och fika vid datorn med lite nyhetsläsning.


Borzko gick upp klockan halvsex första gången, och nu klockan nio andra gången. För i dag så skulle han köra Jenny till jobbet. Fördelen när han gör det, är att han kan ju så lätt somna om igen när han kommer hem igen, och det kan ju inte jag. Så han körde henne, kom hem vid sextiden igen, och somnade om till klockan nio. Nu är han inne och duschar och gör sig i ordning, sen så ska han förstås äta frukost, och sen så ska han sticka iväg till Farstahallen för att träna.


Jenny gick upp vid femtiden, och fick ju sen skjuts till jobbet, som sagt var, vid halvsextiden. Och hon ska jobba till fyratiden i dag. Efter jobbet så åker hon till Jocke i Södertälje och sover där i natt.


Jocke ligger kvar här hemma och sover. Han sover väl tills han vaknar, och sen så åker han hem till Södertälje.


Och Jimmy är fortfarande på sitt LAN hemma hos en kompis, tillsammans med några fler kompisar.


Nu, klockan nio, så är det fjorton grader här. Det är helt igenmulet, och blåser en del. Och det ser ut som om det ska börja regna igen när som helst. Det har regnat mycket här i natt. Jag fick lov att stänga vår balkongdörr i sovrummet för att det lät så mycket ett tag så jag inte kunde sova.


Men jag känner faktiskt för en promenad i dag. Så jag ska nog ta och ge mig iväg ut om en stund, och hoppas på att jag klarar mig undan regnet. Och efter promenaden så blir det väl slappandes som vanligt, med läsning i bok, sittandes vid datorn, lyssnandes på sommarprogram, och broderandes.


Vad har ni för väder hos er?

Vad har ni för planer i dag?

Ha en skön söndag, oavsett väder, och vad ni än gör!

Kommentarer
Postat av: Linda

Här är det +12 ute och det är riktigt gråmulet. Trist! Man saknar solen :-( Planerna för dagen är än så länge tom ... men nått blir det väl skulle jag tro. kram

2008-07-06 @ 11:40:44
URL: http://autumnleaf.blogg.se/
Postat av: Petra

Här har det regnat på morgonen men slutat nu. Igenmulet men varmt och kvavt.

Idag ska jag jobba som vanligt. Börjar 14:30 och jobbar till 23... Superkul... NOT..



Nåja, ha en fin dag!

2008-07-06 @ 11:54:26
URL: http://www.morgonsol.com
Postat av: Bim

---> Linda: Här har det ändå varit rätt okej väder i dag. Inget regn i alla fall. Ganska bra väder att ta en riktig långpromenad som jag gjorde. Men jag vill ju helst ha strålande sol och supervarmt varje dag! ;-D

2008-07-06 @ 14:30:56
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Petra: Förstår att du inte tycker det är kul att jobba. Men det kanske är lättare att jobba när det inte är så himla bra väder..

2008-07-06 @ 14:31:38
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0