Dagens Dagbok - Tisdagen den 8 juli 2008 - Förmiddagen + Eftermiddagen.

Jenny och jag stack iväg mot Centrum och mot ersättningsbussarna vid halvelvatiden, och så åkte vi till T-Centralen. Gick sen runt lite överallt i en massa olika affärer, och Jenny handlade en del.


Vid halvettiden så blev vi sugna på lite lunch. Och i dag så åt vi på Åhléns. Jag åt av den vegetariska GI-buffén, och Jenny åt av Taco-buffén. Lite fruktsallad fick man till efterrätt också. Jättegott tyckte vi båda att det var.


Gick sen runt igen på stan, och sen så tog vi tunnelbanan till Slussen, för Jenny ville kolla i några affärer på Götgatan också.


Sen så blev det dags för en fika, och då var vi på Tullys Coffee. Jag drack en caffe latte och åt en mandelskorpa med choklad. Jenny tog en espresso och en chokladboll.


Och vid halvfyratiden så var det dags för hemfärd, efter fem timmar. Jenny gick till Södra Station och tog pendeltåget till Södertälje för att möta upp med Jocke och sova där i natt. Och jag tog tunnelbanan till Gullmarsplan, och sen ersättningsbussen till Farsta.


Jag shoppade faktiskt ingenting i dag. Jenny handlade en hel del, och bilder på det kommer säkert i hennes blogg senare.


Mobilbloggade ett par inlägg från stan i dag, men dom kom ju aldrig in... Men några bilder från dagen kommer senare i ett separat inlägg.


När jag kom hem vid strax efter fyra så var Jimmy hemma, och hade duschat och gjort sig i ordning. Han åt då middag, och jag, som fortfarande var mätt sen lunchen, åt bara lite lätt.


Sen så höll jag på och fixade med lite allt möjligt här hemma en stund. Och när jag var klar med det så tog jag med mig min dator, och så satte jag mig inne hos Jimmy på hans rum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0