Dagens Dagbok - Torsdagen den 10 juli 2008 - Förmiddagen + Eftermiddagen.

Jag gick iväg vid niotiden till Centrum, tog ersättningsbussen till Gullmarsplan, och sen tunnelbanan till T-Centralen. Gick sen runt och kollade lite och väntade in mina två arbetskamrater, Snurran och Monica.


Vid tiotiden så kom dom, och vi påbörjade vår promenad. Vi gick först till HemKöp på Åhléns och köpte oss varsin sallad och varsin dricka att ha till lunch.


Sen så promenerade vi ner mot Strandvägen, och sen ut på Djurgården. Gick längs vattnet mest.


Underbart väder i dag. Strålande solsken med bara lite lätt vind. Perfekt promenadväder på det otroligt vackra Djurgården.


Vid halvtolvtiden så satte vi oss på ett par bänkar vid vattnet, och så åt vi vår lunch.


Vandrade sen vidare på Djurgården, och beundrade den vackra naturen, och pratade, pratade, och pratade om allt som hade hänt sen vi senast sågs för ungefär en månad sen.


Vid ettiden så gick vi ut från Djurgården, köpte oss varsin glass, och så gick vi in mot City.


Sen så kikade vi lite i affärer. Bland annat så var vi på DesignTorget där jag köpte tre saker.


Gick även runt i några andra affärer, dit dom andra hade ärenden.


Så småningom så gick vi söderut, för Snurran och Monica skulle ta pendeltåget hemåt från Södra Station. Jag tänkte då gå med dit, och ta tunnelbanan från Medborgarplatsen. Men när vi kom till Gamla Stan, så sa jag hej då där istället, för jag hade då så himla ont i mina leder i fötterna. Vissa dagar när jag går så här mycket, så har jag så mycket problem med min artros i fötterna.


Jag åkte tunnelbanan till Gullmarsplan, och sen ersättningsbussen till Farsta. Kom hem vid fyratiden. Jimmy hade kommit hem från jobbet vid halvfyratiden, och sen duschat och gjort sig i ordning. Vi två åt middag tillsammans nästan direkt. Och en fika och en pratstund blev det också.


Efter det så satte sig Jimmy på sitt rum och spelade WOW. Jag höll på och fixade och plockade lite här hemma först. Sen så satte jag mig i soffan på den nedre balkongen med datorn i knäet, och vilade mina fötter.

(Bilder från dagen kommer lite senare i ett separat inlägg.)

(Kolla in fina bilder i Snurrans blogg också.)


Kommentarer
Postat av: Angela

Vilken fantastisk dag och dessutom i goda vänners lag! Vad mer kan man önska?!

2008-07-10 @ 19:10:20
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Absolut ingenting! (Eller ett par bättre fötter kanske...)

2008-07-10 @ 19:13:55
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0