Turkiet - Lördagen den 19 juli 2008 (Avresedagen) (Ankomstdagen) (Dag ett)




Vid ettiden så var vi alla fyra packade och klara, och vi gav oss iväg mot Arlanda. Vi parkerade bilen på långtidsparkeringen Lindskrog, och sen så fick vi skjuts därifrån i en av deras minibussar. 450:- kronor kostade parkeringen för en vecka.


Vi var framme vid terminal fem ungefär vid halvtretiden, och precis då så öppnade dom vår incheckning. Så vi checkade in direkt, och fortsatte sen genom passkontrollen.


Först så pep det om mig när jag gick igenom säkerhetskontrollen. När dom scannade av mig så pep det överallt på mina jeansshorts, jag har tydligen för mycket knappar och nitar på dom.


Sen så när dom kontrollerade mitt handbagage, så hade jag ju glömt att ta ur min lilla broderisax. Den var tydligen gränsfall, så efter att dom hade diskuterat en stund så fick jag behålla den.


Vi gick sen runt och tittade i alla affärer inne i taxfreeområdet. Köpte bara lite smågrejer att äta, och så blev det tre böcker i Pocket Shop.


Sen så gick vi och fikade. Eller jag och Jenny fikade med kaffe och kaffebröd, och Jimmy och Borzko tog varsin öl och macka.


Så småningom så fick vi gå ombord på planet. Planet skulle lyfta halvsex, men tyvärr så var det förseningar på flygplatsen i Turkiet, så vi fick inte flyga iväg i tid. En timme fick vi sitta i planet och vänta, tills vi sen lyfte vid halvsjutiden.






Flygningen tog sen tre och en halv timme. Starten gick bra, och landningen gick perfekt. Lite nervös var jag som vanligt, men allt gick okej. Mat fick vi så klart på planet, och den var god. Sen så satt vi mest och läste i varsin bok.


Vi landade vid elvatiden, lokal tid (tiotiden svensk tid), i Antalya. Väskorna kom sen så småningom, och vi gick igenom passkontroll och tull utan problem.


Och sen så blev det busstransfer till Alanya. Cirka två timmar tog bussfärden, och sen så åkte vi runt till olika hotell och släppte av folk.


Till vårt hotell, Aroma, kom vi fram vid tvåtiden. Vi checkade in, och fick våra rum, packade upp litegrann, och kom sen i säng vid tretiden.


Jenny och jag fick ett rum högst upp, på sjätte våningen. Och Borzko och Jimmy fick sitt rum på femte våningen. Jättefina rum, med ganska så små balkonger, men med lite utsikt ut över havet. Även utsikt mot bergen, och över poolen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0