Turkiet - Lördagen den 26 juli 2008 (Hemresedagen) (Hemkomstdagen) (Dag åtta)

Och även denna sista morgon så gick vi upp klockan sju. Frukostbuffé klockan halvåtta som vanligt också.

Sen så gick vi upp på rummen och förberedde vår packning lite. Vid niotiden sen så gick vi ner till poolen och la oss där för att bada, sola, läsa och njuta.

Vi gick också en sväng till stranden och tog ett sista dopp i havet och lekte en stund i dom stora vågorna.

Vid strax före tolv så gick vi upp på rummen och packade ner det sista. Och sen så gick vi till receptionen och checkade ut, och så fick vi ställa våra väskor där tills kvällen.

När vi hade checkat ut så gick vi till hotellets bar och åt lite lunch. Jag åt en omelett med grönsaker till.

Sen så låg vi vid poolen till fyratiden. Badade, solade, läste, och njöt av sista timmarna i solen. Sen vid fyratiden så gick vi ifrån poolen, klädde på oss, och gick lite ut på stan.

Satte oss sen på en restaurang och åt vår sista middag. Det blev den sista måltiden på samma restaurang som vi åt den första måltiden. Och jag åt även samma rätt, en sallad med ruccola, stekt svamp, fårost, och valnötter. Supergod.

Strosade sen lite på stan en stund. Sen så gick vi till hotellet, och Borzko och Jimmy satte sig i baren en stund, medans Jenny och jag strosade ytterligare en stund och kollade lite på all shopping.

Vid kvart över sju sen så satte vi oss i foajén och läste, i väntan på bussen som skulle hämta upp oss klockan kvart i åtta.

Bussen kom punktligt, och sen tog det ungefär två timmar att åka till flygplatsen i Antalya. Det gick snabbt genom säkerhetskontroller, incheckning, och passkontroll. Blev lite nervös vid invägningen av våra väskor, för vi hade lite övervikt, men dom sa ingenting.

Vi fick reda på att vår resa skulle bli försenad med cirka en timme och en kvart, så väntan blev lite längre på flygplatsen. Men tiden gick rätt så snabbt ändå. Vi åt och drack lite, och vi satt och läste. Sen så fick vi äntligen gå på planet, och det startade vid kvart över ett, istället för som planerat klockan tolv.

Resan gick bra. Jag hade som vanligt svårt att sova. Lite på grund av min flygrädsla, men mest på grund av att jag får så jobbigt med mina ben när jag sitter. Men en liten stund så slumrade jag till i alla fall.

Vi landade vid kvart över fyra. Allt gick sen snabbt med bagaget, och minibussen från Lindskrogs långtidsparkering stod och väntade på oss när vi kom ut. Vi hämtade upp vår bil, och körde hem till Farsta. Det var ju ingen trafik knappt ute, så vi körde hem på tre kvart ungefär.

Vi slängde bara in våra väskor, och sen så slängde vi oss i säng. Somnade vid sextiden.