Turkiet - Måndagen den 21 juli 2008 (Dag tre)

Mobilen larmade klockan sju. Somnade vid tolvtiden kvällen före, så cirka sju timmars sömn blev det till skillnad mot dom två timmarna som det blev natten innan.

Jenny och jag gjorde oss lite i ordning, och sen så gick vi ner till frukostbuffén som öppnade klockan halvåtta. Vi mötte förstås upp med Borzko och Jimmy där, och så åt vi alla massor till frukost.

När vi var klara så gick vi snabbt upp på rummen och packade ihop våra badgrejer, och så gick vi ner till den underbara stranden. Vi la oss på solstolar närmast vattnet.

Nästan direkt så gick Jimmy och jag iväg på en promenad längs strandkanten. Vi bor ganska så långt åt det ena hållet på stranden, så vi gick allra längst bort åt det andra hållet istället, och sen tillbaka igen. Cirka en timme tog promenaden.

När vi kom tillbaka så gick jag iväg nästan direkt igen, fast med Jenny den här gången. Och vi gick till en frisör precis vid stranden. Där klippte Jenny håret. Väldigt kort klippte hon, och jättefint blev det. Kostade 75:- kronor gjorde det.

Sen så var vi på stranden mellan ungefär halvnio och halvtre ungefär. Vi solade lite, men mest låg vi i skuggan under parasollerna. Vi badade självklart massor, och vi läste en hel del i våra böcker.

Flera gånger gick vi iväg från stranden och handlade. Vi köpte en strandmadrass att ha i vattnet att leka med i vågorna. Vi gick iväg och köpte lite att äta och dricka till lunch så klart också. Och glass gick vi förstås också och köpte.

Vid halvtretiden sen så flyttade vi oss den korta sträckan mellan stranden och vårt hotell. Och så la vi oss vid poolen istället. I skuggan la vi oss nu. Lite gott att äta och dricka blev det förstås också. Jag åt en tallrik med fruktsallad.

Sen vid fyratiden så gick vi upp på våra rum. Jag skrev lite dagbok, och sen så duschade jag och gjorde mig i ordning.

Vid halvsextiden sen så gick vi alla fyra iväg ut för att äta middag. Vi gick in bit bortåt in mot stan, och stannade till på en restaurang som såg trevlig ut. Jag åt bara en enkel blandad sallad.

Sen när vi hade ätit klart så gick vi en liten sväng först. Och sen så tog vi en taxi upp på det stora berget för att titta på den gamla borgen som ligger där. Tyvärr så kom vi dit exakt när dom stängde. Vi trodde att dom skulle ha öppet mycket längre, och hade tänkt ta fotografier från borgen på solnedgången. Men dom stängde halvåtta, precis när vi kom.

Vi gick runt och tittade lite utanför borgen, och vi fotograferade lite där också. Sen så tog vi en taxi ner till stan igen. Gick återigen och tittade lite i affärer. Men vi handlade inget speciellt. Bara lite smågrejer bara. Bland annat i en affär som hette BIM. :-)

Sen så köpte vi med oss lite gott att äta och att dricka, och så satte vi oss alla fyra uppe på balkongen i mitt och Jennys rum. Satt där en stund och pratade och lyssnade på musik.

Vid tiotiden så skiljdes vi åt. Jag skrev lite dagbok i datorn, och sen så läste jag lite i min bok. Sen så sa vi god natt redan vid halvelvatiden, supertrötta efter en lång dag i värme med sol och bad.