Turkiet - Onsdagen den 23 juli 2008 (Dag fem)




Mobilen larmade redan klockan sex, eftersom vi skulle iväg på utflykt, Rafting, i dag. Vi gjorde oss i ordning, och sen så åt vi lite frukost på rummet, eftersom frukostbuffén öppnade för sent för att vi skulle hinna äta.


Min mage var inte så bra den här morgonen... Jag fick springa på toa fyra gånger innan vi gav oss iväg...


Klockan halvåtta så blev vi hämtade av en liten minibuss utanför hotellet. Nästan direkt när jag hade klivit på bussen så började jag att må illa... Jag satt och försökte att kämpa emot illamående, och visste inte hur jag skulle göra... Men när jag tänkte på att vi skulle sitta i bussen i tre timmar, sen göra själva Raftingen, forspaddlingen i drygt två timmar, sen äta lunch, och sen åka buss i tre timmar igen, så kände jag att jag inte skulle orka med det när jag mådde så där  illa...


Jag satt och velade fram och tillbaka hur jag skulle göra. Men när vi hade åkt i ungefär tre kvart, så bestämde jag mig för att hoppa av. Jag bad guiden att släppa av mig någonstans där jag kunde ta en buss tillbaka. Så dom skjutsade mig till busstationen i Manavgat. Där sa jag hej då till Borzko, Jimmy, och Jenny och gick av. (Självklart så erbjöd dom sig alla tre att hoppa av utflykten med mig, men det tyckte jag var onödigt.)


Jag satte mig på en Dolmus (minibuss) och åkte tillbaka till Alanya. Nästan direkt som jag hade bytt buss så började jag att må bättre... Så jag nästan ångrade mig... Men då var det för sent, och det kanske var bäst ändå.


Resan tillbaka tog lite längre, cirka en timme, men den gick bra, för jag mådde bättre. Bussresan kostade 40:- kronor. Sen så fick jag promenera en bit från busstationen till hotellet. Tänkte ta en taxi, men jag mådde så pass bra då, så jag gick.


Kom fram till vårt hotell vid elvatiden. Gick då direkt och la mig för att vila. Det var skönare i skuggan vid poolen, än på rummet, så jag la mig i skuggan av ett parasoll vid poolen. Låg där sen i ungefär två timmar och läste och vilade. Doppade mig i vattnet ibland också.


Vid ettiden så gick jag till en liten affär nära hotellet och köpte lite att äta. Gick upp på rummet och satte mig där och åt. Satt sen på balkongen och tog det lugnt och vilade ett tag.


Sen vid tretiden så gick jag ner till poolen igen, och la mig återigen i skuggan, och så väntade jag där på resten av min familj som beräknade att vara hemma vid fyratiden.


Redan vid halvfyra så kom sen forspaddlarna hem. Dom la sig också en stund vid poolen då. Vi badade lite, och dom berättade om sin dag. Dom hade haft det jättekul och jättebra.


Vid femtiden sen så gick vi upp på rummen, duschade och gjorde oss i ordning. Och sen vid sextiden så stack vi iväg ut på stan.






Vi promenerade bort mer mot city och så satte vi oss på en mysig restaurang och åt middag. Jag åt en jättegod räksallad.


Sen så blev det lite shopping. Både Borzko, Jimmy, och Jenny köpte sig kläder. Men faktiskt inte jag. Däremot köpte jag några presenter till nära och kära där hemma.


När vi hade shoppat klart så gick vi hemåt. Sen så satte vi oss på en typ pub/restaurang mittemot vårt hotell. Borzko och Jimmy drack öl, Jenny tog en drink, och själv så tog jag en turkisk kaffe och en glass.






Det var en härlig diskjockey och bra musik där, så vi satt där en stund och lyssnade. Sen så gick vi och handlade lite att äta och dricka, och så gick vi upp och satte oss på vår balkong. Pratade, åt, drack, och lyssnade på musik från restaurangen framför oss.


Vid elvatiden så gick Borzko och Jimmy ner till sitt rum, dom var jättetrötta efter dagens forspaddling. Jag skrev lite dagbok då, och sen så läste jag lite. Och vid tolvtiden så sa Jenny och jag god natt.

Kommentarer
Postat av: Snurran

Men vad trist att du missade forspaddlingen då - trots att du köpte magmedicin innan ni åkte hemifrån.. :-/

2008-07-29 @ 23:06:17
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Det gör inte så mycket. Det var ju mest för Jimmys skull som vi gjorde den utflykten. Två timmar i buss, två timmar i båt, och sen två timmar i buss igen, det är ju inget som lockar mig direkt. Och jag ångrade ju mig som sagt var direkt. Bara jag gick av bussen så mådde jag bra igen. Så det var en snabb sjukdom. Så min medicin var nog bra i alla fall.

2008-07-29 @ 23:12:00
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0