Veckans Vikt - Vecka 28 - 2008.

Veckans Vikt
Vecka 28 - 2008
07/07

59,0 kg

Kommentarer
Postat av: emma

varför dricker inte du alkohol? =)

2008-07-07 @ 11:57:24
Postat av: Bim

---> Emma: Egentligen så finns det inget speciellt svar på den frågan...



Jag har alltid druckit "normalt" i mitt liv. Kanske lite för mycket under några år i tonåren, men sen efter det måttligt.



Men under en period så tyckte jag att alkoholen blev på något sätt så viktig i allas liv. Så jag ville väl visa att den inte behövde vara det.



Det var 2002-2003 och det var också den perioden som Jimmy och Jenny var ute mer, behövde skjuts ibland, och hämtning, och alkoholen började komma in i deras, åtminstone Jimmys liv.



Jag hade några i min närhet som jag tyckte drack lite för mycket ibland. Så jag tror att jag från början tyckte att jag skulle visa dom att man kunde vara utan alkoholm + visa mina barn att det inte behövde vara så viktigt att dricka + att jag kunde vara tillgänglig för bilkörning.



Jag märkte efter ett tag att jag trivdes bättre att inte dricka. Plus att jag blev lite trotsig mot andra, som hela tiden skulle ifrågasätta varför jag inte drack.



Tiden gick sen, och jag fann ingen anledning till att börja igen. Så nu har jag hållit upp i fem-sex år, och jag trivs fortfarande med det.



Jag kanske börjar att dricka i morgon igen, eller jag kanske aldrig börjar att dricka igen, jag har faktiskt ingen aning.

2008-07-07 @ 12:18:31
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: emma

lät sunt o bra :)

förstår att du trivs, det gör jag också med att inte dricka så mycket!

2008-07-07 @ 22:11:05
Postat av: Bim

---> Emma: Det låter ju sunt och bra av dig också då! :-)

2008-07-07 @ 23:43:30
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hur lång är du? Är bara nyfiken med vikten =)

2008-07-08 @ 23:06:47
URL: http://jeeeny.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Jenny: 163 cm. :-)

2008-07-08 @ 23:10:47
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0