Dagens Dagbok - Onsdagen den 25 juni 2008 - Eftermiddagen.

Efter lunchen så höll jag på och plockade och fixade lite här hemma en stund. Sen vid halvtvå, när solen kom på min lilla uteplats, så tog jag med mig min bok och satte mig ute i solen och läste.


Solen lös så fint och skönt. Men det var en väldigt kall vind... Jag satt väl där ute i kanske någon timme, och sen så började det att komma moln, och då blev det alldeles för kallt att sitta där, så då gick jag in.


Satte mig uppe i vardagsrummet och läste klart boken "Kärleksbarnet" av Hillevi Wahl. Recension på boken finns som vanligt i ett separat inlägg.


Sen efter det så satte jag mig vid datorn en stund. Och så var det dags för månadens tråkigaste uppgift: att betala räkningarna.


Middag åt jag sen i min ensamhet vid fyratiden. Borzko jobbade sent som vanligt, och beräknade att vara hemma vid åttatiden. Jimmy hade körlektion för sitt lastbilskörkort efter jobbet. Sen så skulle han, direkt efter det, åka hem till en kompis som skulle hjälpa honom med hans dator, så han beräknade att vara hemma sent. Jenny jobbade i dag, och skulle sen åka hem till Jocke direkt.


Efter maten så höll jag återigen på och grejade och donade med allt möjligt en stund. Och så varvade jag med datorstunder.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag skulle ju berätta hur det gick hos tandläkaren. Bedövningen tog först inte och innan jag var klar hade jag suttit där i över en och en halv timma. Jag fick även reda på att jag kunde få samma problem med den här tanden som med den jag fick lov att dra (jag hoppas verkligen att det inte är så). När jag kom hem var jag helt nedslagen, och inte blev det bättre när bedövningen släppte efter många timmar så känner jag att jag inte kan bita ihop, min tandläkare har inte slipat ned fyllningen tillräckligt. Så nu har jag fått tid för att fixa det imorgon, som tur är borde det väl gå på 5 minuter att slipa ner tanden.



Hoppas du haft en bra kväll (trots att ni fick veta att dina föräldrar inte följer med).



Kramar

2008-06-25 @ 21:13:58
Postat av: Bim

---> Josefin: Förstår inte varför du alltid får problem? Stackare. Varför tog inte bedövningen? På mig tar den alltid direkt. Men att du KUNDE få samma problem med den här tanden som med den andra, det innebär ju inte att det behöver bli så. Du får försöka att tänka positivt, och att det förmodligen inte kommer att bli så. Otur också att fyllningen blev för hög. Men det går ju snabbt att fixa, som du själv skrev.



Ja, det känns lite deppigt nu, det här med Mamma och Pappa och Turkiet... Men det kanske är lika bra, om hon inte är riktigt bra.



Kram!

2008-06-25 @ 21:20:07
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Haha jag kan inte heller förstå varför jag alltid ska få problem. I vår familj så tror vi att vi är drabbad av en förbannelse för alltid händer det tråkigheter (det brukar vara värre saker än det här, men jag skulle gärna slippa ha problem med tänderna..)

Ja det är som du säger, jag behöver ju inte få problem, men det kändes så eländigt när jag kom hem. Det känns bättre nu, jag är lugnare och intalar mig själv att det inte kommer att vara några problem. Jag vet inte varför inte bedövningen tog på mig, det är så ibland, tydligen är det så för vissa människor. Tack att du bryr sig om mig :)



Jag kan ärligt säga att jag också blev besviken för din skull att dina föräldrar inte kan följa med. Jag förstår att du/ni hade tyckt att det varit så kul om de hade kunnat följa med. Som sagt, hoppas att din mamma kommer att känna sig bättre snart.



Kramar

2008-06-25 @ 23:02:39
Postat av: Bim

---> Josefin: Jo, det är ju inte rättvist... Vissa blir alltid drabbade, och andra bara glider genom livet. Oftast är det ju sånt som inte går att göra något åt, eller påverka. Så då måste man kanske bara acceptera att det är så. Men det kommer säkert gå bra med dina tänder nu! :-)



Ja, jag känner mig lite deppig nu. För det skulle ha varit så roligt om dom hade varit med. Eftersom både Jimmy och Jenny är med också. Det hade ju säkerligen varit sista gången som vi alla skulle ha åkt tillsammans. Och nu blir det inte av..



Kram!

2008-06-25 @ 23:11:51
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0