Dagens Dagbok - Söndagen den 1 juni 2008 - Morgonen + Förmiddagen.

Mobilen larmade klockan sju i morse. Jag somnade vid ettiden i går kväll, och det räcker med sex timmars sömn för mig. Och jag vill ju verkligen utnyttja dagarna när det är så här fint väder!


Gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen blev det frukost och lite nyhetsläsning i datorn.


Jenny kom hem från jobbet vid åttatiden. Hon hade ju jobbat ett nattpass mellan tio och sju. Hon gick förstås och la sig för att sova direkt. Och hon skulle sova till klockan två sa hon.


Jimmy sov. Han var ute och festade i natt, kom hem vid tretiden, och skulle sova till klockan tolv.


Borzko gick upp vid halvniotiden. Han genomgick förstås då sina morgonbestyr, och åt givetvis också frukost.


Vid strax efter nio så åkte både Borzko och jag iväg i bilen. Och vi åkte till Farstastrandsbadet för att ligga där i ett par timmar och njuta av solen.


Vi var där vid kvart över nio. Och sen låg vi där och solade, läste, och pratade i lite drygt två timmar. Underbart skönt och varmt, och en strålande sol från en klarblå himmel, och så lite lagom fläktande vind.


Jag läste ut boken: "Så dumt!" av Mia Törnblom. Recension på den kommer i ett separat inlägg.


Sen vid halvtolvtiden så tyckte vi att det räckte med sol för i dag, så då packade vi ihop våra grejer, och gick därifrån. Jag åkte hem. Men Borzko hade tagit med sig sin träningsvecka, och gick en sväng till gymmet i Farstahallen, som ligger precis bredvid Farstastrandsbadet.


När jag kom hem, så vaknade Jimmy strax efteråt, och gick upp. Han åt då frukost, och jag åt lite lätt lunch. Vi satt också och fikade och pratade en stund. Sen efter det så duschade Jimmy och gjorde sig i ordning.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Visst har det varit underbart fint väder idag? Så här varmt vi haft det idag hade vi inte här på hela sommaren ifjol. Idag tog jag årets första dopp också, jag fick min sambo att bada också (haha trots att han är en riktig badkruka), vi badade ganska länge och det var inte så kallt. Jag blir så lycklig när det är så här fint väder, älskar verkligen att sola och bada :)

Nu börjar det bli sämre väder, det är lika varmt i luften men molnen hopar sig och det ser ut att bli regn. Min sambo sitter och ser på handboll, får se när det är slut om det börjat regna eller om vi kan gå ut på en promenad.



Ha en fortsatt bra kväll!



Kramar

2008-06-01 @ 18:41:04
Postat av: Josefin

Min kommentar försvann (om det dyker upp så vet du varför jag skrev två liknande..)

Visst har det varit helt underbart väder idag! Så här varmt som det varit idag var det inte på hela sommaren här ifjol. Det är så härligt. Har tagit första doppet för i år också, fick även min badkruka till sambo att bada :)

Det var inte så farligt kallt. Jag älskar verkligen att sola och bada, blir så glad av så här fint väder :)

Fast nu börjar det att bli lite molnigt och det ser ut som att det snart blir regn.



Hoppas att allt är bra. Ha en fortsatt bra kväll!



Just det ja, glömde att fråga vad Borzko tycker (så långt han har kommit i boken) om Läckbergs nya?



Kramar

2008-06-01 @ 18:57:45
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, det var en underbar dag i går här också! Jag var ju vid badet, men jag badade inte...



Här var det fint även på kvällen också.



Fel på kommentarerna i går tydligen... Din kommentar kom inte fram förrän i dag.



Kram!

2008-06-02 @ 17:02:55
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Josefin: Din kommentar försvann inte. Men den blev väldigt fördröjd! ;-D



Jag ska fråga Borzko i kväll när han kommer hem från jobbet, vad han tycker om "Sjöjungfrun"!



Kram!

2008-06-02 @ 17:04:58
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0