Dagens Dagbok - Tisdagen den 10 juni 2008 - Eftermiddagen. (Med Ett Fotografi.)

Åkte hem direkt efter jobbet. Var bara hemma en kort stund, och sen så gick jag iväg till Centrum vid kvart över två, för jag hade tid hos min gynekolog klockan halvtre.


Gjorde en gynekologisk rutinundersökning som gick bra, tog blodtrycket som var lågt som vanligt (103/68), och fick ett recept på nya minipiller (Mini-Pe).


När jag var färdig så gick jag runt i Centrum och väntade på Jimmy som skulle komma dit direkt efter jobbet. Åt en glass, och gick runt i solskenet och blåsten på torget.


Vid halvfyratiden så kom Jimmy. Han skulle göra mig sällskap, och hjälpa mig att välja ut en ny diskmaskin.


Vi gick till OnOff, där vi nästan alltid handlar alla tekniska saker. Och vi valde ut en diskmaskin som vi ville ha. Tyvärr så fanns den inte inne just nu, men dom ska ringa mig i slutet på veckan och tala om när den kommer in. Om den kommer ganska så snart så väntar vi på den, men om det tar lång tid så går vi dit och väljer en annan maskin.


Sen så gick vi hem. Jimmy duschade och gjorde sig i ordning. Och sen så tog vi en fika och en pratstund i köket. Men sen så stack Jimmy iväg "hem" till Bagarmossen där han bor den här veckan.


Jag åt lite lätt middag för mig själv, för Jimmy skulle äta "hemma" i Bagis med sin kompis Kristian. Sen efter det så höll jag på och plockade och fixade med lite allt möjligt här hemma.



Kommentarer
Postat av: Duvan

Blir du ofta yr när du har så lågt blodtryck? Jag har lägre än dig och har ofta problem. Fast läkarna gör ju förstås ingenting, det är ju bara bra att ha lågt;).



Funkar mini-pe på dig när du har lågt blodtryck också? För mig blev det katastrof med mini-pe!

2008-06-10 @ 20:58:38
URL: http://greendove.blogg.se/
Postat av: Petra

Trist att diskmaskinen gått sönder :(

2008-06-10 @ 21:03:01
URL: http://www.morgonsol.com
Postat av: Bim

---> Duvan: Nej, jag blir inte ofta yr. Typ bara om jag går upp för snabbt från sängen. Jag brukar sätta mig en stund på kanten först innan jag går iväg. Om jag böjer mig mycket, och reser mig hastigt kan jag också bli lite yr, men inte annars.



Jag har alltid haft lågt blodtryck, men i och för sig alltid också hört att det är bra! Då lever man länge! ;-D Jag är ju blodgivare, och dom kollar ju blodtrycket där ibland, och då får jag alltid höra att det är bra att ha lågt.



Ja, Mini-Pe funkar bra för mig. Har ätit dom i typ tjugo år nu. Innan det så åt jag vanliga P-piller. Dom funkade också bra.



Varför funkade dom inte för dig? På vilket sätt?

2008-06-10 @ 21:04:27
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Petra: Ja, det är alltid trist med såna utgifter. Men det var inte direkt oväntat. Den har varit halvrisig ända sedan vi flyttade in här, så vi har väntat på det.

2008-06-10 @ 21:06:04
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Duvan

Jag fick för kraftiga blödningar. Blev sängliggandes i fyra dagar. Fattade inte att det berodde på pillrerna först men kontaktade sedan min barnmorska och hon bad mig sluta med dom.

2008-06-10 @ 21:21:30
URL: http://greendove.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Duvan: Jaha, okej. Det har jag absolut inte haft. Jag har väldigt lätt mens. Blöder bara få dagar, och inte speciellt mycket, och har aldrig ont. Så har det varit hela tiden, under dom nästan tjugo åren som jag har ätit dom.

2008-06-10 @ 21:27:38
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0