Dagens Planer, onsdagen den 18 juni 2008.

Dagens Planer, onsdagen den 18 juni 2008.


På förmiddagen ska jag bara vara hemma. Plocka och fixa lite här hemma som vanligt. Sitta lite vid datorn. Och kanske läsa lite.


Klockan ett så ska jag till Tandläkaren, Folktandvården i Farsta, för min årliga kontroll.


Sen efter tandläkarbesöket så kommer Jenny hem hit till Farsta, från Södertälje. Då ska hon och jag åka in till stan en sväng. Och så ska vi promenera, fika, prata, luncha, shoppa, och umgås.


Vet inte om vi äter middag i stan, eller om vi gör det i Farsta. Vi får se vad vi känner för.


Och sen så blir det en lugn kväll hemma. Jenny ska vara i Farsta i kväll, och sova här. Hon och Borzko vill väl se Sverige-matchen, så jag sitter väl med dom, fast med datorn i knäet.


Vad har ni för planer i dag?

Kommentarer
Postat av: Snurran

Just inga alls.. :-D

2008-06-18 @ 11:17:04
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Men det är skönt det också! Att ha en helt oplanerad dag! Och bara ta den som den kommer! Ha det så skönt i dag då! :-)(Kvällen är väl planerad för matchen i alla fall va!?)

2008-06-18 @ 11:19:49
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Låter som en bra dag som du har framför dig (förutom tandläkaren). Jag ska dit om en vecka och byta ut en fyllning. Jag försöker att inte gruva mig så mycket, men det är lättare sagt än gjort. Som tur brukar min tandläkare vara väldigt förstående (fattas egentligen bara annat) att jag är rädd. Jag var inte rädd att gå till tandläkaren förut, men för tre år sedan blev det en mardröm. Den tandläkaren som jag hade då slarvade när han lagade en tand på mig, så jag hade ont och fick komma tillbaka. Det var då helvetet började, det skulle bli rotfyllning men ingen bedövning tog och det gjorde så jäkla ont. Jag mår illa bara jag tänker på smärtan i den där jäkla tanden. Då skulle vi vänta på att tanden skulle dö och det gjorde den inte. Min tandläkare försökte igen och igen. Jag fick operationsbedövningar men ingenting hjälpe, jag kände allt och det var fruktansvärt. I tre månader fick jag äta starka smärtstillande tabletter som gjorde mig helt knäckt, men inte hjälpte tabletterna mycket. Jag kunde inte sova, jag grät på dagarna och på nätterna för att jag hade så ont. Jag kräktes och mådde illa hela tiden av tabletterna. Jag ringde till varje tandläkare i stan och frågade om de kunde hjälpa mig. Till slut var jag desperat och mer eller mindre hotade min tandläkare att ge mig en remiss till sjukhuset, vilket han gjorde och där sövdes jag och tanden drogs ut. Vilken lättnad det var. Man ska inte behöva gå i tre månader och ha så ont, min tandläkare gjorde nog alla fel han kunde göra, och jag hade anmält honom om han inte hade bott granne med min mamma och pappa. Jag trodde inte att det var möjligt att ha så ont i en tand. Tandläkaren som drog tanden på sjukhuset blev min nya tandläkare. När jag vaknade efter operationen och han kom och pratade med mig så såg jag honom nästan som en ängel,jag var så lycklig och tacksam över att slippa ha ont.



Oj, det här blev en lång kommentar. Hoppas att det inte gjorde någonting.



Ha så bra i stan!



Kramar

2008-06-18 @ 11:41:22
Postat av: Bim

---> Josefin: Självklart så gör det inget att du skriver långa kommentarer! Det är bara roligt! Älskar att få kommentarer! :-D



Din berättelse är ju hemsk... Vilken skräckhistoria! Jag har också haft en skräckupplevelse, när jag drog ut en av mina visdomständer... Men det har jag försökt att förtränga, så jag är inte så rädd för tandläkaren nu.



Ha en bra dag!

Kram!

2008-06-18 @ 11:57:02
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Det där med att förtränga är en bra idé. Jag försöker och hoppas att jag också ska lyckas med det..

2008-06-18 @ 22:00:02
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, det är väl ungefär som när man förtränger minnet av hur djävla ont det gör att föda barn... Om man inte gjorde det, så skulle väl nästan alla bara ha ett enda barn! ;-D

2008-06-18 @ 22:04:21
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0