"Otrogen på öppen gata" av Belinda Olsson.



---------    

Recension av boken: "Otrogen på öppen gata" av Belinda Olsson. (Genre: Svensk Skönlitteratur.)  

---------

""Sträckläsare"SOLO

Nyhetschefen Agata Hansson är tillbaka. Knappt har gravidchocken lagt sig förrän det är dags för bebischock. Ut kommer en stilig liten kille, Alex. Han är fantastisk, förstås. Men varför skriker han så mycket? Och varför måste det göra så ont i tuttarna?

Agata kan inte hjälpa det. Knappt har den lilla familjen kommit hem från BB förrän hon börjar längta tillbaka till jobbet. När Aftontidningen behöver någon som kan jobba extra är hon inte sen att tacka ja. Väl där möter hon den unga snygga vikarien Andy. Visst är sambon Teo en fantastisk pappa, men lite flirt har väl ingen småbarnsmamma dött av?

"Belinda Olsson går från noll till hundra på noll sekunder" Aftonbladet
"Medvetet eller inte slår hon sönder de rosenröda föreställningarna om den traditionella familjeidyllen. Agata kör sitt eget race." Upsala Nya Tidning
"Otrogen på öppen gata är snabbläst, lättsmält underhållning med en liten vass kant." Nerikes Allehanda

Belinda Olsson, född 1974, bor i Stockholm med sambo och två barn. Hon arbetar som kolumnist på Aftonbladet och programledare på TV8. Otrogen på öppen gata är den andra boken om Agata Hansson. Även den första, Gravidchock, finns i Månpocket."

(Kopierat från adlibris.se)

---------  

För övrig information gå till direktlänk på adlibris.se. 

---------   


"Otrogen på öppen gata" är en fristående fortsättning på Belinda Olssons bok: "Gravidchock". "Gravidchock" läste jag för lite drygt ett år sen, och recensionen på den boken finns via den här länken

Den här boken, den andra delen i en planerad triologi, var lika bra som den första. Belinda Olsson skriver väldigt roligt, och jag kommer på mig själv med att sitta och le för mig själv flera gånger när jag läser. Jag kan klart rekommendera båda böckerna. /// Bim.  

---------   

Betyg: 3,5 av 5.  

---------  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0