"Så dumt!" av Mia Törnblom.



---------    

Recension av boken: "Så dumt!" av Mia Törnblom. (Genre: Svensk Skönlitteratur / Biografier / Memoarer.)  

---------

"Från heroinist till Sveriges mest framgångrika vägledare.

Att Mia Törnblom har ett stökigt förflutet är ingen hemlighet. I sina succéböcker och populära föreläsningar om självkänsla delar hon frikostigt med sig av sina egna erfarenheter. Men först nu berättar hon hur det verkligen var. Så dumt! är hennes efterlängtade självbiografi - en personlig berättelse om hur hon har tagit sig från djupaste självförakt till att respektera och älska den hon är.

Boken tar sin början under Mias sista dygn som aktiv narkoman då hennes tillvaro kantades av kriminalitet, missbruk, våld och sorg. Men då, när hon befann sig på botten, vände allt. Hon insåg att hon måste välja mellan att dö eller att överleva.

Med insiktsfullhet och humor skildrar Mia Törnblom hur hon blev nykter och drogfri. Hennes bok visar att förändring är möjlig. Alla kan lära sig att älska sig själva och att vända mörker till ljus.

Så dumt! ger svar på frågor som: Vad driver en människa att leva ett destruktivt liv? Vad krävs för att man ska finna kraften att vända om? Och hur gör man för att orka gå vidare trots att man skadat dem man älskar allra mest? Framför allt är det en berättelse om förlåtelsens läkande kraft.

Mia Törnbloms böcker Självkänsla nu! och Mera självkänsla! har blivit stora försäljningssuccéer, hennes föreläsningar är ständigt fullbokade."

(Kopierat från adlibris.se)

---------  

För övrig information gå till direktlänk på adlibris.se. 

---------   


Den här boken tyckte jag verkligen mycket om. Jag läser ofta och gärna biografier, memoarer, och dokumentära böcker. Men tyvärr så blir jag väldigt ofta besviken på dom. För även om dom handlar om intressanta ämnen och människor, så tycker jag att dom väldigt ofta är dåligt skrivna, och att dom inte engagerar mig. 

Men den här boken var jättebra. Det var verkligen intressant att läsa om hennes liv. Och även om hon skriver på ett lite speciellt sätt, lite så som hon pratar i sina program tycker jag, så engagerar hon verkligen. 

Så gillar ni Mia Törnbloms tidigare två böcker om självkänsla, eller om ni gillar Mias teveprogram, så gillar ni säkert också den här boken. Jag gjorde det i alla fall. Så jag rekommenderar den verkligen. /// Bim.  

---------   

Betyg: 4 av 5.  

---------    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0