Dagens Dagbok - Lördagen den 22 mars 2008 - Eftermiddagen och Första Halvan av Kvällen.

Vid tolvtiden sen så gick Jenny och la sig för att sova i ett par timmar, eftersom hon skulle jobba natt på jobbet i natt.


Jimmy och jag fortsatte att förbereda lite till kvällen. Och så varvade vi med datorstunder förstås.


Vid halvtvåtiden så kom Borzko hem från jobbet. Han duschade då och gjorde sig i ordning.


Vid tvåtiden så vaknade Jenny och gick upp efter sin powernap. Hon duschade då och gjorde sig i ordning.


Klockan halvfyra så kom Jocke och Tindra hem till oss. Och sen klockan fyra så kom min Mamma och Pappa hem till oss.


Och vid fyratiden så åt vi då vår Påskaftons-Buffé. Det blev framförallt min underbart goda vitlökssill. Men också: kokt potatis, rökt lax, skagenröra, kräftstjärtar, räkor, ägghalvor med röd och svart kaviar, köttbullar, prinskorv, smörgåsrån, salta kex, fyra olika sorters ostar, och säkert något mer som jag har glömt bort nu. Rödvin, starköl, och Fun Light drack vi till.


När vi hade ätit klart så flyttade vi upp till vardagsrummet. Och så blev det förstås kaffe. Till kaffet hade vi dajmglass, vaniljglass, och fruktcocktail. Och även två sorters godis, chokladägg och godisägg med fruktsmak.


Och sen så blev det lite gitarrspelande på Guitar Hero 3 på Nintendo Wii.


Sen klockan åtta så åkte alla iväg utom Borzko och jag. Mamma och Pappa tog bussen hem till Örby.


Jimmy skjutsade iväg dom andra. Först så körde han Jocke och Tindra till Älvsjö Station, och där så skulle dom ta pendeltåget hem till Södertälje.


Sen så körde han Jenny till hennes jobb på McDonalds i Västberga. Hon skulle jobba sitt första nattpass i natt. Nu har hon ju fyllt arton år, så hon måste jobba nattpass då också. Mellan nio i kväll till sex i morgon bitti skulle hon jobba.


Jimmy tog en fika med Jenny på McDonalds, innan han åkte hem igen, och kom hem vid niotiden igen.

Kommentarer
Postat av: Duvan

Får jag fråga hur din familj ser på att du skriver så otroligt detaljerat om det dom gör och tar kort av alla "jämt"?:) Ren nyfikenhet, ingen kritik helst i mina ord.

2008-03-22 @ 23:31:28
URL: http://greendove.blogg.se
Postat av: Bim

---> Duvan: Självklart så tycker dom att det är okej. Annars så skulle jag ju inte göra det. Vissa saker frågar jag först om jag kan skriva. Och SJÄLVKLART så finns det saker som jag inte skriver om. Men dom utesluter jag bara, och ibland kanske jag förvanskar något lite. Min dotter, hennes pojkvän, och min son bloggar ju också.

2008-03-23 @ 00:33:02
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Duvan

som sagt: ren nyfikenhet. Ha en bra dag:)

2008-03-23 @ 10:15:25
URL: http://greendove.blogg.se
Postat av: Bim

---> Duvan: Det är okej! Jag tar inte illa upp! Jag förstår att vissa tycker att man är "lite konstig" som fläker ut vårt liv så här! Men det är ändå MYCKET som jag inte skriver! ;-D

Ha en bra dag du också!

2008-03-23 @ 11:43:23
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0