Dagens Dagbok - Söndagen den 16 mars 2008 - Eftermiddagen.

Borzko och jag kom hem till Farsta vid ettiden. Då var givetvis Jenny och Jimmy där. Och Jennys pojkvän Jocke. Sen var också Oscar från Linköping där, som hade kommit i går, och sovit över.


Och jag måste verkligen ge dom en stor eloge! Det var så fint hemma! Allt var helt perfekt städat. Och ingenting hade gått sönder. Det var kliniskt rent och bortplockat överallt. Och det fanns inte ett endaste litet spår av att det hade varit massor med ungdomar här på fest i går.


Borzko mötte också grannarna till vänster om oss, och dom hade absolut inga klagomål alls. Så jag hade varit orolig helt i onödan även denna gång. Precis som för ett halvår sedan när Jimmy hade sin tjugoårsfest.


Vi satte oss alla sex i köket en stund. Vi fikade. Och dom berättade om kvällen i går. Och så tittade vi på fotografier från festen. Jenny visade också alla fina presenter som hon hade fått.


Jenny var supernöjd med sin fest. Och även dom andra tyckte att kvällen hade varit jättelyckad.


Borzko åkte sen iväg till sin Mamma vid tretiden, på sitt sedvanliga söndagsbesök.


Jimmy, Jenny, Jocke, och Oscar gick iväg till Centrum vid fyratiden. Först så gick dom alla fyra till Burger King för att äta.


Efter det så åkte Jenny, Jocke, och Oscar med tunnelbanan in till stan. Där lämnade Jenny och Jocke av Oscar vid Centralen, för han skulle ta tåget hem till Linköping igen.


Och sen så åkte Jenny och Jocke hem till Jocke i Södertälje.


Jimmy kom hem igen efter att han hade ätit. Jag hade då hållit på och plockat och fixat i ordning lite här hemma. Och även ätit lite middag.


Vid femtiden sen så tog Jimmy och jag med oss våra datorer, och så flyttade vi båda två upp till vardagsrummet och satte oss där.

Kommentarer
Postat av: Snurran

Skönt att allt var i sin ordning och att allt gick så bra! *kram* (fast jag tvivlade inte ett ögonblick!)

2008-03-16 @ 18:24:35
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, det var väldigt skönt.
Och jag tvivlade aldrig ett ögonblick på MINA BARN. Men det finns ju andra också... Och så kan det ju faktiskt hända olyckor...

2008-03-16 @ 18:43:55
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Jo det är klart att det kan hända olyckor men de kan ju hända när som helst, var som helst..fast visst, med ungdomar som inte är spik-nyktra händer de tyvärr oftare :-/ Skönt att det är över nu iallafall ;-D
*kram*

2008-03-16 @ 19:13:19
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, det händer ju faktiskt en hel del olyckor med VUXNA som inte är spik nyktra heller. Omdömet blir ju faktiskt ganska så mycket sämtre när man har alkohol i kroppen.

Ja, nu har dom fått haft varsin stor fest. Så nu kanske det räcker. ;-D

2008-03-16 @ 19:17:31
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0