Dagens Jobb - Fredagen den 14 mars 2008.

I dag så jobbade jag som vanligt igen. Jag var först i skalen, den första halvan av dagen, och fixade grönsakerna. Och sen så var jag andreman i stora matsalen, den andra halvan av dagen. Jag hjälpte även till som andreman i lilla matsalen, eftersom vi hade ont om folk.


Två personal färre var vi i dag. En kollega var tjänstledig, och en annan kollega var sjuk.


I dag så serverade vi risotto. Den var gjord på ris, flera olika grönsaker, och kycklingbitar. Vi hade även en salladsbuffé, men den var något mindre än vanligt. Orsaken till att den var mindre, var att vi håller igen lite på fredagar, för annars så får vi kasta så mycket om det blir över.


Självklart så blev det lite stressigt under lunchserveringen, eftersom vi hade personalbrist. Men allt flöt ändå på hyfsat bra ändå, och ingenting speciellt hände.


Kommentarer
Postat av: Janna

jobbigt läge, man borde få dubbelt betalt när det är underbemannat!!

2008-03-14 @ 17:03:05
URL: http://grevillius.blogg.se
Postat av: Bim

---> Janna: Ja, eller i alla fall lite extra! ;-D

2008-03-14 @ 21:13:51
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0