Dagens Jobb - Måndagen den 3 mars 2008.

Måndag igen, och jobb igen förstås. Den här veckan så är jag först den första halvan av dagen i skalen och fixar grönsakerna. Och sen den andra halvan av dagen så är jag i "plocken" i diskrummet, där jag har hand om plockning av disk och om grovdisken.


Vi serverade fiskbullar i räk- och hummersås och kokt ris i dag. Och så vår salladsbuffé förstås.


Lite personalbrist hade vi i dag. En av kollegerna var ledig, för hon var på facklig kurs. En annan av kollegerna var sjuk i dag. Och en tredje av kollegerna gick hem en och en halv timme tidigare.


Så det blev en lite hektisk dag i dag. I alla fall för oss i diskrummet. Och jag tror att även kollegerna i köket och i matsalarna hade det rätt så stressigt i dag.


Lite uppmuntran fick vi i alla till eftermiddagskaffet. För en av kollegerna fyllde år i lördags, så hon bjöd på en massa gott till fikat. Vi fick både hemgjord äppelkaka, vaniljsås, fruktcocktail, och glass.


Sen klockan två, när jag slutade, så kom Jenny och mötte upp med mig på jobbet, eftersom vi skulle åka och handla.

Kommentarer
Postat av: Snurran

Så typiskt att det kör ihop sig sådär när jag är ledig..Vilken tur att ni är proffs hela bunten och fixar svackorna ändå
:-/
Hoppas resten av veckan blir bättre iallafall!
*kram*

2008-03-03 @ 19:39:51
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, i morgon blir det kanske bättre. Hon som gick tidigare i dag, jobbar ju hela dagen i morgon. Vår Praktikant kommer ju i morgon. Men däremot så tror jag nog inte att Sjuklingen kommer i morgon. Så vi i diskrummet lär väl inte få någon hjälp i morgon heller, annat än med vagnarna. Men, men, det blir som det blir, och det fungerar ju konstigt nog alltid på något sätt. *kram*

2008-03-03 @ 19:45:18
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Jaaa, visst är det skumt? Tänk den dagen vi inte har plusjobbare heller...
:-/
*kram*

2008-03-03 @ 21:51:20
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, nu har vi ju både plusjobbare, praktikant, och bonusjobbare. Och ändå så är det oftast alldeles för stressigt.. I alla fall i diskrummet.. :-/

2008-03-03 @ 21:55:33
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0