Dagens Planer.

I dag så åker Borzko och jag ut till mina föräldrars landställe. Och så kommer vi hem i morgon. Vi åker ut för att Jenny ska få ha föräldrafri fest här hemma. Hon har bjudit hem alla sina kompiar för att fira hennes artonårsdag som var i torsdags. 

Tur nog så har vi bra grannar här. Vi har pratat med dom som bor närmast oss, så jag hoppas och tror att dom håller lite koll.

Jag är ju en riktig orolig hönsmamma, så jag är ju självklart nervös i dag. Men jag vet ju att jag kan köra hem från landet på cirka tre kvart om det skulle vara något.

Och jag vet ju som sagt var att grannarna håller koll.

Och jag litar ju stenhårt på både Jenny och Jimmy. Och även på många andra som är här, till exempel på Jennys pojkvän Jocke, och på mina syskonbarn Maria och Mathias, och på Marias fästman Patric, och på Jimmys kompis Kristian. Och på flera andra som är här.

Så det går säkert bra. Det gjorde det ju när Jimmy hade sin tjugoårsfest i oktober förra året. Och det är ju ungefär samma människor som kommer i kväll.

Men ändå så längtar jag till i morgon eftermiddag... När jag är hemma igen... Och allting är över...


Kommentarer
Postat av: Nilla

Förstår dig så väl Bim, för jag hade garanterat suttit på nålar om det var fest här hemma.
Inte för att vi inte litar på våra barn, men det finns ju så många andra som kan ställa till det. Men jag tror att det kommer att gå jättebra. Dom har ju haft fest hemma hos er förut, och ni varit på landet. Sen är man så glad för goa grannar, vi har varit lite vakter många ggr för vår grannfamilj.
Ta nu en skön helg på landet.
KRAAM!!!

2008-03-15 @ 09:38:49
Postat av: Snurran

Det kommer att gå fint ska du se, de är ju fina ungdomar allihopa :-) Jimmys fest blev ju dessutom lyckad med just inget som gick snett eller hur? Ha det så skönt på landet nu, typiskt att det inte är så fint väder dock :-/ *kram*

2008-03-15 @ 10:18:01
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Nilla: Tack för dina ord! Jag vill tro att allt ska gå lika bra som förra gången! :-D *kram*

2008-03-15 @ 10:24:33
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Snurran: Och samma ord till dig som till Nilla! *kram*

2008-03-15 @ 10:25:28
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Shawty

Jag har följt din blogg ett tag nu och har märkt att du läser rätt mycket. Har du läst Dennis Lehanes böcker någon gång? Om inte, så är dom väldigt bra och verkligen värda att läsa :)

2008-03-15 @ 14:10:29
Postat av: Anna Struphals

Hej kära bim ! Jag är väldigt imponerad av din boksamling! Skulle vara jätte kul om man får se ett foto på alla böcker du har! Trevlig helg ! / Anna

2008-03-15 @ 14:50:07
Postat av: Bim

---> Shawty: Nej, jag har faktiskt inte läst något av honom nån gång. Jag vet att jag har minst en bok av honom i bokhyllan, men oläst. Någon speciell du rekommenderar?

2008-03-15 @ 17:28:38
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Anna Struphals: Ja, visst kan jag väl ta och ta kort på alla mina bokhyllor nån gång! Just nu så är jag ju inte hemma. Men jag ska försöka komma ihåg det när jag kommer hem. Påminn mig gärna annars! :-)

2008-03-15 @ 18:02:16
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0