Dagens Shopping - 080329 - Blandat från Centrum.

I förmiddags när jag var i Centrum så blev det lite blandad shopping.


Veckans Tulpaner handlade jag på Torget. Dom är vita, rosa, och röda, och av en lite annorlunda sort, med taggiga kanter. Jag har faktiskt aldrig sett den sorten förut. Dom är kanske egentligen inte så fina, men ganska så coola. Har ni sett dom förut? Och köpt dom? Tycker ni dom är fina?


image2765


Löste in tre trisslotter, i Konsums SpelHörna, med vinst på 25:- kronor på varje, och köpte tre stycken nya lotter. Men jag har inte skrapat dom än, så jag vet inte än om jag är miljonär eller inte. Håll tummarna för mig! ;-D


image2766


På Åhléns handlade jag mig en ny parfym. Köpte en likadan som jag har haft ett tag nu. Jag fick en PUMA-parfym i julklapp av Jenny, och har använt den sedan dess. Så nu blev det en likadan igen. Hittade också Jennys favoritschampo och balsam till extrapris, så jag köpte två flaskor till henne. Gillar ni Puma-parfymen?


image2767


På Bokia köpte jag en bok till Jenny: "På allas läppar - It Girl 2" av Cecily von Ziegesar. It Girl-böckerna är spin off-böcker på Gossip Girl-böckerna. Har ni läst böckerna?


image2768


På Konsum blev det kryddor och choklad. Kryddorna har jag sett på reklam, och tyckte att dom ser lite annorlunda och goda ut. Det blev två sorter: Wasabi & Sesame + Rock & Sea Salt. Sen så köpte jag en choklad som jag hade blivit tipsad om: Lindt Choklad med Chili-smak. Jag tyckte att det lät intressant och spännande, så jag köpte en för att testa. Nån som har smakat kryddorna och/eller chokladen?


image2769

Kommentarer
Postat av: Jenna

usch aa jag har smakat den där chokladen, jag tyckte inte alls om den! men hoppas du tkr mer om den ;)

2008-03-29 @ 13:43:59
Postat av: Duvan

Eftersom jag bara äter mörk choklad så har jag smakat den sorten; spännande, otroligt gott till latte. Dock gillar jag de andra smakerna bättre.

2008-03-29 @ 13:49:08
URL: http://greendove.blogg.se
Postat av: Bim

---> Jenna: Okej. Vi får väl se vad jag tycker sen då! ;-D

2008-03-29 @ 13:49:21
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Duvan: Okej! Det lät ju bra! Hoppas att jag också gillar den då! :-D

2008-03-29 @ 13:50:04
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: annebelle

Jag tycker om (nästan) alla blommor och de där fransiga tulpanerna är kul och söta, tycker jag.

2008-03-29 @ 17:07:46
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Bim

---> Annebelle: Ja, jag tycker också om (nästan) alla blommor, och speciellt tulpaner! Och "fransiga" var ett bättre ord för att beskriva dom än "taggiga"! :-D

2008-03-29 @ 17:09:08
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Josefin

Vilka häftiga tulpaner. Har aldrig sett sådana.

Jag har ont i huvudet och känner mig hängig. Känns som att jag håller på att bli sjuk igen, jag hoppas verkligen inte att det är så. Har ju nyss legat sjuk i två veckor. Har varit iväg en sväng till Umeå idag (10 mil norrut härifrån) och kollat lite på stan. Hittade bara en tröja och några böcker, det var så mycket folk och jag kände mig inte så jättepigg. Men det är ändå alltid kul att bara åka iväg ibland till en annan stad.

Ha en fortsatt bra lördag!

Kramar

2008-03-29 @ 17:19:21
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, visst är dom fina! Jag har sett dom förr, men aldrig köpt dom.

Tråkigt att höra att du inte känner dig bra. Hoppas att det går över fort, så du slipper ligga sjuk igen. Du får sköta om dig ordentligt.

Vad köpte du för böcker då? Alltid kul att höra!

Ha en trevlig kväll nu. Och krya på dig.

Kramar!

2008-03-29 @ 17:30:19
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Josefin

Det blev "Tyskungen" av Camilla Läckberg och en bok skriven av Jennifer Weiner som heter "Perfekta hemmafruar". Har läst Läckbergs andra böcker och jag har velat läsa den här och nu när den var på rea köpte jag den. Har du läst någon av böckerna?

Tack så mycket, jag ska krya på mig :)

Kramar

2008-03-29 @ 17:46:50
Postat av: Bim

---> Josefin: "Tyskungen" har jag läst, och även alla hennes andra böcker, och jag älskar dom alla! Längtar till hennes nya, "Sjöjungfrun", kommer ut i Maj!

"Perfekta Hemmafruar" har jag i bokhyllan, men jag har inte läst den än. Har för mig att Jenny började på den, men att hon inte tyckte om den, och inte läste ut den. Om jag inte blandar ihop den med någon annan bok. Du får berätta sen vad du tyckte!

Kram igen!

2008-03-29 @ 17:53:50
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: johannanadja

hej bim
nadja använder puma parfym och lycktar gott

2008-03-29 @ 19:55:15
Postat av: Bim

---> Johannanadja: Okej Nadja! Då luktar vi likadant du och jag! :-D

2008-03-29 @ 21:10:21
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0