Melodifestivalen 2008 - Fjärde deltävlingen - Karlskrona - 1 mars.

image2544                     image2545


Nu har jag lyssnat på en minut av varje låt som är med i Melodifestivalen i kväll. För er som inte känner till det, så kan man gå in på svt:s hemsida och så finns det en minut, i början av varje låt, att lyssna på där. Men bara musiken, ingen bild eller film med artisterna.

Här är länken.

Ja, och vad tycker jag då...? Jättesvårt faktiskt. Det var ingen låt som direkt kändes som en favorit för mig. Sen så är det så svårt att veta vad man ska rösta på. Självklart så är det ju den bästa MELODIN som man ska rösta på. Men så gör man ju faktiskt inte alltid. Om det är en artist som jag tycker jättemycket om, men låten är sådär, så röstar jag nog ändå på den. Och tvärtom också. Om det är en artist som jag avskyr, så skulle jag aldrig ringa på den, hur bra låten än är.

I kvällens startfält så är det väl inte direkt någon av mina favoritartister med. Den jag gillar bäst av dom som är med, det är nog Fronda. Har några av hans låtar i min dator, och gillar speciellt "Rullar fram".

Nordman är väl helt okej också, de har en skön stil. Och Niklas Strömstedt är väl rätt så bra, men har oftast lite för lugna låtar för mig.

När jag hör låtarna i kväll, hela låtarna, och ser artisterna och deras scenshow, och deras kläder, så lär jag säkert ändra mig från vad jag tycker nu. Men efter att ha lyssnat den enda lilla minuten och inte ha sett något, så tycker jag såhär:

De två som jag vill ska gå direkt till Finalen i Globen:
Nordman - I lågornas sken.
Fronda - Ingen mår så bra som jag.

De två som jag vill ska gå till Andra Chansen:
Daniel Mitsogiannis - Pame.
Charlotte Perrelli - Hero.

Den femte låten som får följa med till den andra omröstningen:
Linda Bengtzing - Hur svårt kan det va.

Och på platserna sex, sju, och åtta:
Niklas Strömstedt - För många ord om kärlek.
Sibel - That is where I'll go.
Calaisa - If I could.

Är det någon av er läsare som har lyssnat? Och vad tyckte ni i så fall?


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Oj ingen var något vidare tycker jag, kanske bli annorlunda när man ser dem på scen. Sibels låt var ju helt okej faktiskt.

2008-03-01 @ 13:43:39
URL: http://ceciliar.blogg.se
Postat av: hedgehog-sara

jag gillar ju Fronda, eftersom vi träffats några gånger - jag är lite partisk ;)

annars gillade jag Charlotte och sibel.

men som sagt - man ändrar sig säkert ikväll!

2008-03-01 @ 13:47:10
URL: http://hedgehog.se
Postat av: Bim

---> Cecilia: Ja, jag tror också att det blir helt annorlunda när man ser dom på scenen, och hör hela låten.

Sibels låt var väl helt okej, men lite för seg för mig.

2008-03-01 @ 13:52:26
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Hedgehog-Sara: Förstår att du blir partisk om du har träffat honom. Jag gillar ju honom ändå, utan att ha träffat honom!

Sibels låt var lite väl seg tycker jag.

Men Charlottes låt var faktiskt riktigt bra.

Vi får se vad vi tycker i kväll! :-D

2008-03-01 @ 13:53:42
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Hanna

Charlottes låt lät bra då man lyssnade på det bara sådär men hur är det att se henne framföra den?!

Tyckte även Calaisa låt var OK. Den tror jag kommer bli en radioplåga.....Fast det är en annan sak att bara höra låten än att se dem framföra den....

2008-03-01 @ 13:55:44
Postat av: Bim

---> Hanna: Ja, jag gillade ju också Charlottes låt, men jag är ju inget direkt fan till henne... Så den kanske blir sämre när man ser den live.

Calaisas låt var lite lugn tyckte jag. Men den kanske växer i teve.

2008-03-01 @ 13:59:25
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Nilla

Hmmm...så kommer jag då, med helt andra tankar om låtarna :)
Jag föll pladask för Niklas Strömstedts låt, men kanske inte i detta sammanhang. Men gissa om den låten kommer att spelas på alla radiostationer framöver :)
Lite Gessle varning över den, lätt att gilla liksom.
Lindas låt är ju en typisk schlager, och Perellis låt, nja, den kan gå långt. Sen gillade jag Sibel när hon var med i idol, så jag hoppas lite på henne också. Men det är ett svårt starfält i kväll.
Vi får allt se på tv, och se hur folket röstar.
Hoppas att du har en skön lördag.
Kramis!!

2008-03-01 @ 14:10:23
Postat av: Bim

---> Nilla: Ja, jag håller faktiskt med dig i dina tankar också.

Niklas Strömstedts låt var bra, och också Sibels, men de är för lugna i det här sammanhanget tycker jag. Men de blir säkert bra på radio sen.

Lindas låt lät lite för mycket som hennes gamla tyckte jag, men ändå helt okej. Det var väl nästan den enda "riktiga" schlagern.

Charlottes låt var riktigt bra tycker jag. Men jag har ju kanske lite svårt för henne själv.

Men som sagt var, vi kanske alla ändrar oss i kväll!

Ha en härlig kväll framför teven! *Kram*

2008-03-01 @ 14:15:57
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0