Snöstorm här just nu... :-(

Ja, man ser knappt ut genom fönstren här... Det är total snöstorm utanför. Cirka två minusgrader ute, och snön bara vräker ner...

Halvnio i morse så tittade faktiskt solen fram litegrann! Så då tänkte jag att jag skulle ta mig en liten promenad. Men jag hann knappt tänka tanken, så ändrades vädret, och snöstormen började...

Jag vet inte om det syns så bra på bilden, men den här tog jag i alla fall nyss.


image2686

Jag hade ju hoppats på en vårig och solig och varm påsk. Med sköna promenader i vårsolen, och att kanske kunna sitta i lä ute och sola näsan. Men, men... Det blir nog en inomhushelg istället. Med bokläsning och sittandes vid datorn. Kanske blir det också någon film. Och möjligtvis också lite nytta gjort här hemma.

Förra året så var Påskafton den 7 april och här är bilder från den dagen.

Och förrförra året så var Påskafton den 15 april och här är bilder från den dagen.

Det skiljer ju ett par veckor från hur det är i år. Påsken ligger ju väldigt tidigt i år. Så det kanske inte är så konstigt att det fortfarande är vinter...

Men oavsett vädret så är det så himla skönt att vara ledig nu i fyra dagar. Och bara få vara. Och bara ta det lugnt och göra nästan ingenting.

Ha en trevlig Påsk-helg nu alla mina läsare! :-D


Kommentarer
Postat av: Josefin

Oj vilket väder! Här har vi strålande sol, fast några minusgrader. Skulle inte förvåna mig om snöoväderet vadrar uppåt och kommer hit imorgon, dom sa på vädret att det skulle bli kallt och snö. Men jag hoppas ju att dom har fel. Jag har gärna soligt hela helgen! (Så den gamla snön har en chans att försvinna)

Glad Påsk!

Många kramar

2008-03-21 @ 11:33:26
Postat av: Nathalie

usch. jag är glad att det inte är snö hos oss. (ta i trä)

2008-03-21 @ 12:31:44
URL: http://nathalieelina.blogg.se
Postat av: Therese

Oj, ni har värre väder än vi har men det är hur som helst inget roligt påskväder!
Glad påsk och ha en bra dag!

2008-03-21 @ 12:33:18
URL: http://tezzas.blogg.se
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, här har nu snön vräkt ner i flera timmar... Jag var nyss ute, och det är MASSOR med snö nu. Blä! Hoppas att ni slipper!

Glad Påsk till dig också! Och många kramar tillbaka! :-D

2008-03-21 @ 12:35:03
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Nathalie: Ja, var glad för det du...
Det skulle jag också vara. Jättetrist med snö nu... :-(

2008-03-21 @ 12:37:52
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Therese: Ja, men man får sitta inne och mysa i värmen istället. Det är skönt det också! ;-D
Glad Påsk på dig också! Ha det bra!

2008-03-21 @ 12:39:59
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Therése

Glad Påsk till dig och de dina! :) Jag har nu äntligen flyttat in i lägenheten vid Farsta sjukhem och den är verkligen fin! :) Går på den där vägen du fotat varje dag och nej, inte har den varit vårlik inte. Halkig till tusen dessutom. Men, men - snart kommer våren! :D

Ha det så bra!

2008-03-21 @ 14:04:13
Postat av: Snurran

Ja usch vilket snö-oväder vi har :-(
Stackars Borzko som är ute på vägarna i halkan, hoppas att det inte trasslar till hans tidsplanering allt för mycket. Fina bilder från förr hade du också, påsken ligger ju ovanligt tidigt i år, så därför är det väl större risk för snö, men när det inte har varit nån på hela vintern förut så kunde den väl ha hållit sig borta nu med kan man tycka. Ha en skön inne-helg iallafall, du har ju några böcker att fördriva tiden med ändå! ;-D
*kram*

2008-03-21 @ 14:04:29
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Therése: Hej! Och glad påsk till dig också! Vad roligt att du nu äntligen har flyttat hit till Farsta! Jag hoppas verkligen att du kommer att trivas! Och om du stöter på mig ute på promenad, eller i centrum, så säg gärna hej! Jag hoppas att du kommenterar här ibland i fortsättningen också! Ha det så bra!

2008-03-21 @ 14:18:47
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, inte kul med vädret inte... :-( Tycker nog att det kunde ha varit liiiite vår i alla fall! Även om nu påsken ligger väldigt tidigt. Men jag klarar mig. Sitter här i soffan med både datorn och boken och myser. Skönt det också. Borzko har väl kanske inte så kul ute i snön, vi får väl se när han kommer hem. Ha en skön helg du också! *kram*

2008-03-21 @ 14:20:35
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Therése

Absolut, jag hojtar hej om jag ser dig! :) Och jag kommer självfallet att fortsätta läsa din blogg och kommentera. :) Ha det så bra du också!

2008-03-21 @ 15:07:47
Postat av: Bim

---> Therése: Bra! Och bra! :-D

2008-03-21 @ 15:34:41
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0