Dagens Dagbok - Lördagen den 31 maj 2008 - Eftermiddagen + Kvällen.

Borzko kom hem från jobbet redan vid halvettiden. Han duschade då och gjorde sig i ordning. Sen så hjälptes vi åt att förbereda lite inför kvällens grillmiddag.


När vi var klara med det så satte vi oss båda två på vår lilla uteplats och fikade och pratade en stund. Jag satte mig sen med datorn en stund, och Borzko läste i sin bok. Och efter en stund så läste jag också i min bok. Solade lite också.


Vid halvfyratiden så väckte jag Jenny, för det hade hon sagt att jag skulle göra. Hon gick då upp, duschade och gjorde sig i ordning. Borzko satte igång grillen, och jag fixade det sista i köket.


Strax före fyra kom min Mamma och Pappa. Vid fyra kom Jocke och Tindra. Fick två buketter blommor, en av min Mamma och Pappa, och en av Jocke och Tindra. Och vid halvfemtiden så kom Jimmy hem.


Och vid kvart i fem så var maten klar, och vi satte oss på uteplatsen och åt, drack, och pratade. Det här blev det: helgrillade fläskfiléer, potatisklyftor, kall bearnaisesås, vitlöksdressing, basilikadressing, varma vitlöksbröd, gul och röd paprika, cocktailtomater, och gurka. Alla drack lite olika: rödvin, starköl och läsk.


Efter maten sen så blev det kaffe förstås, och så efterrätt: chokladkladdkaka, vaniljglass, jordgubbar, och fruktcocktail.


Vi åt och drack, och satt sen kvar och pratade, ute på uteplatsen. Underbart varmt och soligt till klockan sju, då solen försvinner bakom huset framför. Men det var en skön kväll, så vi satt kvar ute även fast det blev skugga.


Vid halvniotiden så gick mina föräldrar mot Centrum, och tog bussen hem till Örby igen.


Jag skjutsade sen Jenny, Jocke, och Tindra vid niotiden. Jimmy följde med som sällskap. Först så släppte vi av Jocke och Tindra vid Älvsjö Station, där dom skulle ta pendeltåget mot Södertälje. Sen så körde vi Jenny till hennes jobb på McDonalds i Västberga, där hon skulle jobba ett nattpass mellan tio i kväll och sju i morgon bitti.


När Jimmy och jag kom hem igen, så var Jimmy bara hemma en kort stund. Sen så stack han iväg mot ersättningsbussarna för att åka in till stan och ut mot Djurgården, där han skulle möta upp med ett gäng kompisar.


Borzko och jag plockade i ordning lite efter kvällen. Sen så satte vi oss uppe i vardagsrummet. Borzko läste i sin bok, och jag satte mig vid datorn för att lägga in fotografier, blogga, läsa bloggar, och läsa nyheter. När jag är klar med det så ska jag också läsa i min bok.


(Fotografier från eftermiddagen och kvällen kommer i ett separat inlägg strax.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0