Elva fotografier från dagens långpromenad in tilll stan, lördagen den 10 maj 2008.

Utsikt över Strömmen och bort mot Operan.


image3099


Utsikt mot Stadshuset.


image3100


En Take Away Caffe Latte är aldrig fel.


image3101


Vid halvtolvtiden, efter två timmars promenad, kom jag fram till Åhléns vid T-Centralen.


image3102


Dagens Lunch, smaksatt lätt kolsyrat vatten + en fullkornsmacka med ost.


image3103


Utsikten när jag satt och åt lunch.


image3104


Och jag läste lite i den här boken under tiden.


image3105


Jag gick förbi min favoritstaty.


image3106


Och här stod jag och lyssnade på en mycket bra gatumusikant en stund.


image3107


En glass blev det förstås i värmen.


image3108


Gick förbi Slottet och såg dessa vackra hästar och ryttare.


image3109

Kommentarer
Postat av: Josefin

Låter som en bra lördag :)
Gör det dig ingenting att gå ensam, och att äta lunch ensam?

Vi har också jättefint väder idag, skulle åka till en strand och sola lite men det gick inte att ens se stranden det var så mycket vatten (isen har smält så snabbt att det är mycket högre vattenstånd än vanligt, men inte trodde jag att det skulle vara så mycket vatten). Så det blev bara att vända och åka hem.

Ha en fortsatt bra lördag.

Kramar

2008-05-10 @ 17:15:27
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, det var en underbart skön lördag!

Nej, mig gör det ingenting att promenera ensam, eller luncha ensam. Självklart så är det ju också jättekul att ha sällskap! Men har jag inte det, så gör det mig ingenting.

Tråkigt att ni inte kunde sola. Jag tänkte kanske gå till stranden och sola i morgon.

Ha en underbart skön lördagskväll nu!

Kram!

2008-05-10 @ 17:28:15
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Att du inte stannade en stund och kollade i Quarnevalen när du ändå var i stan?

2008-05-10 @ 21:38:04
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Det var min plan. Att stanna kvar och se Quarnevalen. Och också att "locka" in Borzko till stan efter att han hade tränat. Så att vi skulle se den tillsammans, och kanske gå ut och äta i stan, eller åtminstone dricka nån öl eller fika. Men jag blev så trött... Och längtade hem... Så jag åkte hem! :-D

2008-05-10 @ 21:42:36
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym

Roligt att du skrev om mitt inlägg i din blogg. :-)
Å du såg beridna högvakten, mina favoriter! Jag gillar inte militärer, är inte rojalist men jag älskar beridna högvakten.

2008-05-11 @ 00:13:34
Postat av: annebelle

Det var ju jag som skrev där ovanför, kommentarsfunktionen är lite märklig just nu så mitt namn föll bort. Ha det gott i morrn, hoppas vädret blir lika underbart som i dag.

2008-05-11 @ 00:15:17
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Bim

---> Annebelle: Ja, jag tyckte att ditt inlägg om barn, sorg, och begravningar, var så himla bra, så jag hoppades på att några av mina läsare skulle gå in och läsa det också. Och jag såg ju att åtminstone Snurran gjorde det, för hon kommenterade det.

Jag tänkte faktiskt på dig när jag såg beridna högvakten! Jag vet att du gillar dom väldigt mycket! :-D

2008-05-11 @ 09:03:52
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Annebelle: Jag förstod att det var du! ;-D

Ja, nu, klockan nio, så är det arton grader i skuggan här, och strålande sol! Ska snart ge mig iväg ut snart! :-) Ha etn toppendag du också!

2008-05-11 @ 09:04:52
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0