Spotlife / Blogg.se.

         


Nu har jag haft den nya plattformen på Blogg.se i drygt en vecka, sen förra tisdagen. Och jag har haft den nya designen från Spotlife i snart en vecka, sen i fredags.

Och jag måste faktiskt säga, att efter att ha fått vänja mig lite vid vissa saker, och också ha fått vissa saker åtgärdade, så är jag jättenöjd!

Vissa justeringar behöver fortfarande göras, men dom viktigaste funktionerna fungerar bra.

Vad tycker ni läsare? Vad är bra? Och vad är dåligt? Kommentera gärna och tyck till!

Kommentarer
Postat av: Snurran

Tycker den blir snyggare för varje gång jag går in här faktiskt, det mesta är bra - skönt att slippa bokstavskombinationer när man ska kommentera :-) En sak som irriterar mig är däremot att man måste trycka på "kommentarer" två gånger för att få skriva. Första gången ser man bara andras kommentarer (eller ett tomt fält om ingen har skrivit något) och nästa gång kommer skrivrutan upp. Inget stort problem, men lite irriterande som sagt. Sedan tog det lång tid att lära sig att den senaste kommentaren står längst upp, men det är iofs. bra, man slipper scrolla om man bara vill kolla senaste svaret ;-) kram

2008-05-21 @ 22:17:03
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Tack ska du ha för berömmet!



Ja, det är skönt att slippa spamkoder. Men egentligen borde du få upp såna, eftersom du inte har blogg.se. Så det kanske du får framöver.



Det där med att man måste trycka på kommentarer två gånger, det har jag redan vant mig vid. Jag tycker att det är ganska så smidigt att först trycka en gång, och bara läsa kommentarerna, och vill man sen skriva, så trycker man en gång till. Jag hoppas att du vänjer dig med det, så du inte börjar att kommentera ännu mindre.



Jag störde mig jättemycket på att kommentarerna är "åt fel håll" mot förut. Jag bad Spotlife att ändra dom först, och det skulle dom göra. Men nu har jag ändrat mig, och tycker att det är bättre så här. Det är smidigare att ha den sista överst, och närmare när man ska skriva ett svar. Och då ser man kommentaren även med kommentarsrutan öppen. Och man skriver ju faktiskt blogg-inläggen "åt fel håll" också. Så jag kommer att ha det kvar så.



Nu är jag glad att jag har mina femtio inlägg på startsidan också. Så att ungefär en vecka syns. Tycker du att det är trögt och segt att ladda fram min sida?

2008-05-22 @ 15:12:58
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Jag tycker det är toppen att man får så mycket hjälp av Spotlife. Man får dessutom snabb hjälp av dem! Nu funkar det allra mesta på min blogg också. Än såyns inte mina äldsta inlägg på bloggen, men de finns i arkivet.

2008-05-22 @ 18:46:28
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Snurran

Nej det brukar sällan vara trögt att få fram din sida

2008-05-22 @ 21:40:44
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Junitjej: Ja, jag tycker också att Spotlife är toppen! Så himla snabb hjälp man får jämt!



Alla mina gamla inlägg syns nu också.

2008-05-22 @ 22:13:47
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Snurran: Bra! För blir det för segt så får jag minska ner antalet inlägg på startsidan!

2008-05-22 @ 22:14:23
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0