Ännu en lista! Om bloggande den här gången! ;-)


Den här listan lånade jag av Mia i Miizing Blogg. Gör den gärna ni andra också. Länka gärna till Mia då, för det är hon som har gjort listan. Och skriv till mig så jag vet om ni har gjort den.


När började du blogga?

Den 3 november 2005 så startade jag den här bloggen på Blogg.se. Innan det så bloggade jag ett kort tag på msn live spaces. Och innan det så skrev jag dagbok på Lunarstorm i ett par år.

Varför började du blogga?
Det utvecklades från dagboksskivandet på Lunarstorm. Ville att alla skulle ha möjlighet att läsa, inte bara medlemmar på Lunarstorm.


Vad stod det i ditt första blogg-inlägg?
Här är en länk till inlägget.

Vem övertalade dig att börja blogga?
Ingen övertalade mig att börja blogga. Men det var Angela som påverkade mig att börja. Hon skrev också dagbok på Lunarstorm först, och det var där vi "lärde känna" varandra. Sen började hon att blogga, och så småningom så hängde jag på.


Hur många bloggar läser du?

Runt ett femtiotal.

Hur många av dessa bloggar läser du varje dag?
Jag läser dom flesta varje dag. Och jag gör jag inte det, så läser jag "ikapp" sen när jag hinner.

Har du någon favoritblogg?
Jennys, Snurrans, och Angelas.


Hur många besökare har du per dag?

Runt 400.

Hur många kommentarer får du per dag?

Det är olika. Men i snitt kanske ungefär femton per dag.

Hur många inlägg skriver du per dag?
I snitt så är det sju stycken. Men det varierar från ett till femton.


Tjänar du pengar på din blogg?

Nej, ingenting.

Samarbetar du med något företag?

Ja, med Spotlife.

Vad bloggar du om?
Detaljerade dagboksinlägg är standard, cirka tre om dagen. Sen så är det fotografier, bokrecensioner, filmrecensioner, shopping, outfit, teve, och mycket annat.


Vilken blogg-genre läser du helst (vardaglig, musik, mode osv.)?

Mest vardagsbetraktelser. Men jag gillar att läsa lite olika bloggar för att ha variationen.

Läser du någon blogg från din stad/by?
Självklart massor från Stockholm. Men ingen från Farsta.


Läser du någon blogg från en annan kommun?

Ja, lite alla möjliga i vårt land.

Läser du någon blogg från ett annat land?
Läser min svägerskas som bor i Kroatien.


Brukar du ändra designen på din blogg?

Nej, väldigt sällan. Nu senast så fixade Spotlife min design.

Hur ofta gör du det?
Aldrig.


Är du nöjd med din design nu?

Ja, jag är nöjd. Fast jag har ju i och för sig en annan hårfärg nu...

Gör du din design själv?
Nej, inte numer.


Hur många kategorier har du?
36 stycken.

Varför har du dessa kategorier?

För att det ska vara lite lättare att hitta vissa specifika inlägg.

Vad vill du förbättra på din blogg?
Ingenting vad jag kan komma på nu.


Om du fick önska dig vad som helst kring din blogg, vad skulle det vara?
Att jag skulle kunna tjäna pengar på att blogga! ;-D


Kommentarer
Postat av: Maja

Hej! Jag undrar varför blondinbella har en länk till dig och om du får många läsare genom henne? Ha en trevlig helg!

2008-11-22 @ 23:41:58
Postat av: Bim

---> Maja: Jag tror inte att hon har ändrat sina länkar på mycket länge. Jag vet att hon läste min dotter Jennys blogg förut, och även också min. Numer vet jag inte om hon gör det längre. När hon började länka till mig, så märkte jag en viss höjning i statistiken, men det sänktes ganska så snart igen. Så det var nog mest folk som var nyfikna, men dom stannade inte kvar, jag är ju inte direkt lik BlondinBella! ;-D

2008-11-22 @ 23:49:12
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mia

Tack, vad kul att du gjorde den! :)

Kände att det behövdes en liten blogg-lista här i världen.. Jag har aldrig hittat någon förut, så det var dags att göra en då ;>

2008-11-23 @ 09:37:26
URL: http://miizing.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Mia: Ja, jag är väldigt barnslig när det gäller listor och utmaningar! Tycker att det är jättekul att fylla i dom! Och jag har faktiskt inte heller sett någon om bloggande förut.

2008-11-23 @ 10:38:27
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: johanna

Hej!



Läser din blogg ganska ofta! Tycker att den är jättebra! Alltid lika roligt med en vardagsblogg =) Såg att du inte läste nån blogg från farsta! Så här kommer en =) Bor på Säfflegatan. Jag är några år äldre än jenny men jag känner igen mig från den tiden och jag o min mamma verkar ha haft/har en väldigt lik relation som den som du och jenny har!

Och för oss "försvann" närheten lite under de åren som Jenny är i nu för att sedan komma tillbaka och nu är den jättestark!



Ha det så bra!



/Johanna

2008-11-26 @ 22:59:14
URL: http://gussi.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Johanna: Hej! Kul att du skrev och kommenterade. Och kul att du gillar min blogg! Jag ska kolla in din blogg också då, så kanske jag också får någon Farsta-blogg att läsa!



Ha det bra du också! :-)

2008-11-27 @ 15:37:32
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0