Dagens Dagbok - Lördagen den 15 november 2008 - Morgonen + Förmiddagen.

Mobilen larmade klockan sju i morse. Gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Borzko gick upp klockan halvnio, och genomgick sen sina morgonbestyr. Sen så åt vi frukost tillsammans.


Vid halvtiotiden så tog Borzko bilen och åkte iväg till Farstahallen för att träna. Jag höll sen på och plockade, donade, pulade, fixade, och grejade med lite allt möjligt och omöjligt här hemma. Slog in två paket till Jenny och Jocke bland annat...


Sen när jag var klar med allt mitt fixande, så tog jag boken och datorn med mig och satte mig uppe i vardagsrummet. Varvade bokläsning i: "Marilyn Manson - Den långa vägen ut ur Helvetet" med bloggande, bloggläsning, och nyhetsläsning.


Vid tolvtiden så kom Borzko hem från gymmet. Och då åt vi båda två lite lätt lunch, och tog en fika.





Vid ettiden så ska vi åka iväg. Först till Örby och hämta upp mina föräldrar. Och sen till Hallunda och hämta upp Borzkos mamma. Och sen så åker vi alla fem till Jenny och Jocke i Tumba.

Jenny och Jocke har "Inflyttningsfika" för släkten vid tvåtiden. Det blir glögg, kaffe, hembakta lussebullar, och pepparkakor. Jag tror att vi blir ungefär tjugo personer, cirka femton vuxna och fem barn.

Vi är väl där i ett par timmar, och sen så kör vi hem våra föräldrar igen. Skulle väl tro att vi är hemma till kanske sextiden igen. Lite lätt middag blir det väl då, efter allt bullätande. Och sen så blir det "Stjärnor på is" i kväll, och kanske någon film efter det. Och en massa gott att äta till förstås också. Bloggande och bokläsande blir det väl förstås också till kvällen.

Ha en trevlig lördagseftermiddag och lördagskväll allihopa! :-D

Kommentarer
Postat av: Nilla

Längesen jag kikade in hos dig, men nu är jag här :)

Läst ikapp och har förstått att Jenny flyttat hemifrån. Visst är det jobbigt i mammahjärtat när dom lämnar sitt lilla flickrum och ger sig ut på livets stora resa....UTAN mamma hela tiden bredvid sig...

Jodå, jag har stått ut i ett år nu, och det är alltid lika roligt när man får hem henne igen, helst över en hel helg.

Hoppas ni får en mysig lördag.

Kram från Nilla



2008-11-15 @ 13:32:40
URL: http://frutteline.blogg.se/
Postat av: Patricia

Hoppas ni fick en trevlig eftermiddag! (:

2008-11-15 @ 18:06:32
URL: http://patriciagrundstrom.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Nilla: Kul att du kikar in här ibland!



Ja, jag har ju en hel del separationsångest just nu... Men det är väl helt naturligt. Och jag vänjer mig väl. Tur att jag har sonen hemma än, ett tag till i alla fall.



Ha en mysig lördag du också! Kram!

2008-11-15 @ 18:31:13
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Patricia: Tack ska du ha! Och den blev jättetrevlig! Text finns bloggad redan. Korten kommer lite senare. :-)

2008-11-15 @ 18:35:44
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0