Dagens Dagbok - Tisdagen den 4 november 2008 - Eftermiddagen.

Åkte hem direkt efter jobbet i dag. Borzko var hemma när jag kom hem. Han hade ledig dag från jobbet även i dag. Den här veckan så är han ledig måndag och tisdag, och så jobbar han på lördag. Han hade varit och lämnat blod på Södertappen i dag, och också varit på gymmet i Farstahallen och tränat.


När jag kom hem så blev det en fika och en pratstund i köket. Sen så satte jag mig med datorn en stund, och Borzko satt och läste kvällstidningen.


Klockan fyra, när jag visste att Jimmy skulle göra "säkerhetskontroll och funktionsbeskrivning" för tredje gången, inför sitt lastbilskörkort, så blev jag så nervös, och kunde inte sitta still...


Efter tjugofem minuter, klockan fem i halvfem, så ringde Jimmy, och talade om att han hade klarat av det! Jag blev så glad för hans skull, så jag började att gråta lite.


Borzko och jag satte oss i bilen, och så åkte vi iväg till Tullinge Brädgård och hämtade upp Jimmy på jobbet där. Han fick välja var vi skulle äta middag i dag, och jag trodde att han skulle välja Pizza Hut, men det blev Burger King i Farsta Centrum.


Sen så åkte vi hem, och då blev det en fika. Sen så duschade Jimmy och gjorde sig i ordning, och satte sig framför datorn i sitt rum.

Kommentarer
Postat av: Snurran

MEN VAD ROLIGT ATT HAN KLARADE DET!! Krama honom grattis från mig :-D Viste inte att det var idag han skulle försöka igen så jag har inte kunnat hålla några tummar - det kanske var därför det gick bra?! ;-D

2008-11-04 @ 20:46:16
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, jättekul! Och jag ska strax krama honom från dig!



Jag glömde faktiskt att skriva ett "hålla tummarna-inlägg" om det i går. Men jag pratade faktiskt om det på jobbet i dag!

2008-11-04 @ 20:50:26
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Förstår att du var nervös :)

Skönt att han klarade det. Tycker verkligen om din ärlighet i bloggen, att du blev så glad att du började gråta lite.



Nu är det "bara" tre arbetsdagar kvar innan helgen (och det kommer säkert att gå snabbt). Sedan får ni vila lite, är du inte väldigt trött efter förra veckan?

Jag hoppas att jag är frisk till helgen, jag vill åka till Umeå och gå på stan. När jag vaknade i morse var jag ännu mer förkyld och både hostan och halsen hade blivit värre. Förkylningen verkar inte vilja gå över :(



Kramar

2008-11-04 @ 21:59:43
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, jag var nog mer nervös än honom själv! Och jag gråter väldigt lätt, både av glädje, sorg, och när jag blir rörd.



Ja, nu är det bara två arbetsdagar kvar till helgen! Är faktiskt trött sen förra veckan...



Tråkigt att din förkylning har blivit sämre... Hoppas du kryar på dig till helgen.



Kram!

2008-11-05 @ 14:48:23
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0