"En sorts kärlek" (Komt een vrouw bij de dokter) av Ray Kluun.



---------    

Recension av boken: "En sorts kärlek" (Komt een vrouw bij de dokter) av Ray Kluun. (2003.) (Genre: Skönlitteratur / Dokumentär/Biografi.)  

---------   


"En av de ärligaste och sorgligaste böcker som har skrivits.

Sten och Carmen är det snygga storstadsparet med ett till synes perfekt liv. De är båda unga och framgångsrika inom reklamsvängen, de tillhör Amsterdams innekretsar och är lyckliga föräldrar till en liten dotter. Gott om både pengar och vänner.

Men tillvaron vräks omkull när de får beskedet att Carmen har bröstcancer. Medan hon tvingas till att byta ut sin bekymmerslösa livsstil mot en evighet av sjukhusbesök och strålbehandlingar uppför sig Sten sig som den stöttande och förstående maken, på dagarna - på nätterna blir han desto mer hämningslöst utlevande.

Plötsligt ställs den notoriskt otrogne rumlaren Sten inför det faktum att hans fru är döende. Hur ser äkta kärlek ut? Hur ska en god make vara?

Ray Kluun är född 1964 och bosatt i Amsterdam. 2001 miste han sin 36-åriga fru i cancer. Kluun for med sin då treåriga dotter till Australien och skrev En sorts kärlek som blivit en enorm bästsäljare över hela Europa."


(Kopierat från adlibris.se)

---------    


Det här var en mycket bra och gripande dokumentär bok, skriven av en man som mister sin fru i bröstcancer. Men jag var lite kluven när jag läste boken... För samtidigt som jag tyckte att den var mycket bra, så blev jag så himla irriterad på författaren/huvudpersonen hela tiden... För han var otrogen hela boken igenom! Till och med när hans fru ligger döende...

Men jag kan i alla fall rekommendera boken, för jag tyckte om den ändå. Och jag kommer också att köpa och läsa fortsättningen, som heter: "Änklingen". //Bim
.  

---------   

Betyg:  3,5 av 5.  

---------  


Kommentarer
Postat av: annebelle

Okänd bok för mig, det där. Kul att du gillade reklamen, jag trodde nog det. Budskapet är bra och så är den så himla bra gjord. Jag blev helt tagen. Jag upptäckte den igår, ser ju aldrig på TV nästan så jag är alltid sist..

2008-11-12 @ 23:57:10
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Annebelle: Ja, det var en okänd bok för mig också. Hittade den av sen slump. Men läs den gärna.



Ja, reklamen är suverän! Så hemsk! Och så bra!

2008-11-13 @ 16:29:09
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mia

Du är utmanad! Titta in på bloggen så får du se i vad! :)

2008-11-13 @ 17:01:56
URL: http://miizing.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Mia: Okej! Ska kolla in det! :-)

2008-11-13 @ 17:46:10
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mia

Ingen fara, det är bara att göra utmaningen när du känner för det! :)



Själv tyckte jag det var riktigt svårt att komma på 7 saker, men det gick tillslut! :)



Kram

2008-11-13 @ 18:02:27
URL: http://miizing.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Mia: Jag gör den gärna! I helgen!



Ja, det är nog svårt att komma på saker... I alla fall om det ska vara sånt som andra kanske inte vet om en! Jag tror alla vet nästan allt om mig! Och det dom inte vet, det kanske jag inte vill att dom ska veta! ;-)

2008-11-13 @ 18:22:12
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0