I morgon blir det Adventspyntning! ;-D




Ja, i morgon så tänker vi Adventspynta! Vi struntar i att det faktiskt är åtta dagar för tidigt! Jag är så trött på deppigheten, mörkret, och november nu! Så jag vill ha upp allt som lyser så fint! Så vi gör det redan i morgon! Över en vecka för tidigt!

Så här såg det ut förra året:
Inlägg:
"Nu är väl ungefär hälften av Adventspyntningen klar här hemma." Från den 30 november 2007.
Och inlägg:
"Och nu är den andra halvan av Adventspyntningen klar! ;-D" Från den 1 december 2007.


Kommentarer
Postat av: Angela

Jag bryr mig inte heller för jag hängde ju upp gardiner i dag i allrummet och det blev julgardinerna. Har ingen lust att att göra det två gånger när det nu är så kort tid kvar ;-)

2008-11-21 @ 21:31:05
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Precis! En vecka hit eller dit spelar väl ingen större roll! ;-D

2008-11-21 @ 21:34:59
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: annebelle

Ojoj, tjuvstart! Underbart! :D

2008-11-21 @ 21:38:53
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Annebelle: Ja! Jag behöver verkligen det nu! ;-D

2008-11-21 @ 21:42:47
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Min kommentar bara försvann innan jag skrivit klart, du kan radera den ifall att den dyker upp.



Jag skrev att ni gör rätt i som julpyntar nu. Det är bättre att göra det lite tidigare, man har ändå allt framme under en sådan kort tid. Sedan har jag för mig att du också vill ha bort julsakerna snabbt efter nyår?



Precis som du skriver så blir det så mycket mysigare och finare med julsaker. Här är det bara julgranen som saknas, annars har jag tagit fram allt. (Julgranen får vänta någon vecka till, jag brukar ta fram den tidigt också, tycker att det är så fint). Min sambo blev glatt överraskad när han kom hem häromnatten, igår sa han flera gånger att det var så fint och juligt här nu, annars brukar han tycka att jag är lite väl tidigt med att julpynta. Jag brukar alltid passa på när han inte är hemma, då är det ändå för sent att göra någonting åt det när han kommer hem :)

2008-11-22 @ 15:44:54
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, det är jättemysigt att adventspynta just i dag! När det är snöoväder utanför fönstret!



Jag sätter upp det mesta nu, sen blir det lite mer och mer framöver. Lite till vid första advent, lite till vid Lucia, och sen det sista dagarna före jul.



Och sen så åker förmodligen allting bort redan på Nyårsdagen! Så brukar det vara i alla fall!

2008-11-22 @ 16:03:06
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0