"Marilyn Manson - Den långa vägen ut ur helvetet" (Marilyn Manson - The long hard road out of hell) av Marilyn Manson & Neil Strauss.



---------    

Recension av boken: "Marilyn Manson - Den långa vägen ut ur helvetet" (Marilyn Manson - The long hard road out of hell) av Marilyn Manson & Neil Strauss. (1998.) (Genre: Skönlitteratur / Dokumentär/Biografi/Memoarer.)  

---------   


"Äntligen svensk utgivning för bestsellern The long hard road out of hell, skräckrockarens självbiografi. Detta är svartrockens askungesaga, från barndom till succé, inklusive pubertetsgrubbel, familjeavslöjanden, skolpojkshyss och kärlekshistorier."


(Väldigt lång beskrivning på boken. Gå in på AdLibris för resten av texten.)

(Kopierat från adlibris.se)

---------    


I somras så läste jag två andra dokumentärer och biografiska böcker som är skrivna av Neil Strauss tillsammans med andra. 

Det var "The Dirt" av och om Motley Crue

Och så var det "Att älska som en porrstjärna av och om Jenna Jameson

Båda dom böckerna tyckte jag var väldigt bra. Den här boken, om Marilyn Manson, tyckte jag väl inte var riktigt lika bra. Men den var helt okej, och läsvärd, så jag kan ändå rekommendera den. (Men läs hellre dom andra två, om ni inte har gjort det.) //Bim
.  

---------   

Betyg:  3 av 5.  

---------  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0