Några nya favoritbloggar. (Och massor med gamla...)


Jag har ju bloggat ett inlägg med mina favoritbloggar, ett antal gånger nu. Senast jag gjorde det var i mars 2008, för åtta månader sen. I det inlägget så länkar jag mina sex stycken absoluta favoritbloggar. Och sen finns det också där massor med länkar till inägg tidigare genom åren, med dåvarande länkar till favoritbloggar.

Just nu så har jag jag cirka 50 stycken bloggar i min RSS-läsare. Jag försöker att hålla det på den nivån, för blir det för många att läsa, så tar det för mycket tid. Många av bloggarna har jag läst i många år nu, och vissa är helt nya.

Hade tänkt att jag skulle göra ett inlägg med alla dom 50 bloggarna som jag läser nu, men jag kände att jag inte orkade... ;-) Istället så länkar jag till mitt inlägg som jag gjorde i mars 2008, för dom sex favoritbloggarna där, är även mina favoritbloggar nu. Kolla gärna in länkarna i det inlägget också, med gamla inlägg med länkar.

HÄR ÄR INLÄGGET FRÅN I MARS 2008, MED MINA SEX ABSOLUTA FAVORITBLOGGAR + EN MASSA LÄNKAR TILL TIDIGARE INLÄGG OM FAVORITBLOGGAR.

Men jag måste faktiskt också tipsa om två bloggar som jag alldeles nyligen har börjat att läsa:

"Vimmelmamman" - En mycket bra skriven blogg av en 41-årig kvinna, som jag tror jobbar som nöjesreporter. Hon skriver om sitt jobb, man, hus, barn, men också mycket om sin cancer som hon drabbades av i maj 2008.

"Rut" - En 93-årig kvinna som bloggar. Behövs det sägas mer? Nittiotre år och bloggar! Helt otroligt! Och hon skriver jättebra och intressant om sitt liv, barn, barnbarn, och nyheter i världen. Här känner jag mig ibland gammal i bloggvärlden, och så hittar jag Rut! ;-D

Kommentarer
Postat av: annebelle

ja, det är imponerande att tillägna sig nya medier som 90+ are. :D Det är hoppfullt, eller hur!

2008-11-08 @ 13:18:06
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Annebelle: Ja, det är mycket imponerande! Och väldigt hoppfullt för oss andra!



Så här skriver hon i en kommentar:



Postat av: Rut

Jag blir lycklig av att så många uppskattar min enkla blogg.

Själv tycker jag inte den är så märklig och när jag skaffade mig dator vid 85 års ålder var det under tvångsliknanade former, mitt barnbarn flyttade nämligen till Wietnam för några månader och för att upprätthålla kontakten måste jag maila. Det var inte lätt att lära sig i en handvändning men med litet go och plågande av andra barnbarn så gick det.

En av dem tyckte jag skulle börja blogga och jag invände att jag har inget intressant att skriva om och mycket lite sker i min värld. På den vägen är det och nu har det gått 3 år sen.

Ibland kan ett pepparkaksbak gå an men det är riktiga händelser jag helst vill sätta på pränt.



2008-11-05 @ 14:10:27

URL: http://rut.blogg.se/

2008-11-08 @ 13:23:51
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Båda bloggarna var klart läsvärda och väldigt olika varandra :-) Jag gillar att läsa om olika saker, så det passade mig utmärkt

2008-11-08 @ 18:20:46
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Kul att du gillade dom! Jag trodde nog nästan det! Och jag är som du, vill läsa väldigt olika sorters bloggar. :-)

2008-11-08 @ 18:24:56
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0