"Om jag kunde drömma" (Twilight) av Stephenie Meyer.



---------    

Recension av boken: "Om jag kunde drömma" (Twilight) av Stephenie Meyer. (2005.) (Genre: Skönlitteratur / Ungdomslitteratur / Rysare.)  

---------   


""Tre saker var jag absolut övertygad om. Den första var att Edward var vampyr. Den andra var att det fanns en del av honom - och jag visste inte hur stark den delen kunde vara - som törstade efter mitt blod. Och den tredje var att jag var villkorslöst och ohjälpligt förälskad i honom." BELLA SWAN

Isabella Swan flyttar till Forks, en liten regnig sovstad i Washington. Hon förväntar sig att hennes nya liv ska bli lika långtråkigt som staden själv. Men när hon träffar den gåtfulle och förföriske Edward Cullen tar hennes liv en oväntad och farlig vändning. Edward har länge lyckas hålla sin identitet som vampyr hemlig. Men nu går ingen säker, minst av allt Bella som är den person Edward håller mest av. Edward och Bellas förhållande balanserar på knivseggen mellan begär och livsfara. OM JAG KUNDE DRÖMMA är en intensivt sinnlig och utomordentligt spännade kärleksroman."


(Kopierat från adlibris.se)

---------    


Den här boken, som väl egentligen är en ungdomsroman, hade jag hört mycket bra om. Och jag tyckte också att den var väldigt bra. Det är någon sorts blandning av en kärleksroman och en rysare. Den var inte lik någon bok som jag har läst tidigare. Men jag tyckte, som sagt var, mycket om den. Och jag ska definitivt läsa dom följande tre böckerna som finns. //Bim.  

---------   

Betyg:  4 av 5.  

---------  


Kommentarer
Postat av: Johanna (Chip)

Tyckte också mycket om boken men filmen var ännu bättre.

Men jag antar att din dotter redan skvallrat om hur mycket jag älskade filmen. =D



Ha det så bra/ Chip

2008-11-23 @ 15:19:06
Postat av: Bim

---> Johanna (Chip): Hej! Vad roligt att du kommenterar! Och att du läser min blogg! :-)



Jag har ju inte sett filmen än. Men vad jag har läst om den, hört om den, hört musiken, och sett trailern, så verkar den minst lika bra som boken. Jag ser fram emot att se den så snart som möjligt.



Ja, Jenny har skvallrat om att du var helt galen i filmen! ;-)



Ha det så bra du också! Det var kul att träffa dig och din familj hemma hos Jenny förra helgen! KRAM

2008-11-23 @ 15:24:01
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0