Snöstorm här i dag... :-(


Ja, i dag så är det snöstorm här i Farsta... Det har vräkt ner snö under natten, och det håller fortfarande på. Och det är inga fina flingor som dalar rakt ner precis... Nej, det blåser halv storm ute, så snön piskar ner i sidled! Jag tror inte att det syns så bra på mina bilder tyvärr.

Hade det varit ett fint snöande, så hade jag nog gått ut på en liten promenad, för det är ju trots allt rätt så mysigt med den första snön. Men i den här snöstormen blir det definitivt ingen promenad. Möjligtvis bara till Centrum fram och tillbaka, för något behövs säkert handlas i dag.

Det blir en lugn och skön förmiddag, med mycket bokläsning och lite datorsittning. Vårt bredband fungerar inte, jag vet inte om det kanske är på grund av snöovädret. ComHems kundtjänst öppnar nio, så jag ska väl ringa dit då. Nu sitter jag med mitt mobila bredband.

Borzko ska gå ner till FarstaHallen och träna. Han kommer väl hem till ettiden igen. Jimmy sover. Jag hörde att han kom hem vid halvfyratiden i natt/morse. Så han sover väl till tolvtiden som han brukar göra på helgerna. Så sen vid ettiden när alla är vakna och hemma igen, så ska vi ADVENTSPYNTA! Det passar ju väldigt bra i det här vädret! Kanske att vi dricker lite GLÖGG då också!

Vad ska ni göra i dag?







Kommentarer
Postat av: annebelle

Oj, vilken massa snö! Här skiner solen men vi kommer kanske att möta snön eftersom vi ska åka lite norrut. ha det bra och adventspynta ordentligt! :) Igår åkte vi förbi ett radhus med MASSOR av belysning på fasaden och i trädården. Där var alla möjliga figurer. Jag blev jätteglad där det lyste i mörkret! Dottern utbrast: Wow, viket pimpat radhus! haha

2008-11-22 @ 11:08:34
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Annebelle: Ja, massor med snö har det kommit här. Men nu har det faktiskt sluta att snöa. Och det ser nästan ut som om kanske solen tänker att titta fram. Men det blåser jättemycket.



Ta det lugnt på vägarna om ni ska ut och köra.



Ja, här blir det "pimpning" av lägenheten i eftermiddag! ;-D



Ha det så bra! Kram! :-)

2008-11-22 @ 11:22:07
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Maria. kiruna

Fina bilder. Vi har haft snä här uppe sedan slutet på Oktober men man är van vi har ju typ 6 månader vinter jämnt så. Fel person åkte ur Idol igår med förstår itne hur johan kan hålla sig kvar.

2008-11-22 @ 12:35:21
Postat av: Bim

---> Maria, Kiruna: Ja, för er så är väl bilder på snö inte så speciellt precis! ;-D



Ja, Johan är väl bra på sitt sätt, men så här långt fram borde han inte vara kvar tycker jag...

2008-11-22 @ 12:43:18
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Hoppas att ni får har kvar snön ett tag nu och att det inte bara blir otäckt slask.



Tycker att det är ganska mysigt när man är inomhus och snön bara yr omkring ute, när man ser hur kallt det är, då myser jag. Jag gillar egentligen inte vintern men lite snö innan jul tycker jag bara är mysigt. Fast här har vi ju snö till i slutet av april och då är det inte lika mysigt längre.. :(

Nu är det riktiga vintervägar här och bra mycket snö har vi. Ifjol var det snö men bara is på vägarna. Ifjol var det inte så kallt här på hela vintern men jag skulle tro att det blir betydligt kallare i år, med tanke på att det varit omkring tio minus på dagarna och omkring -15 på nätterna den senaste veckan och det är bara november än.



Hur kallt har ni?

2008-11-22 @ 15:55:49
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, har det väl kommit snö nu, så kan den lika gärna få vara kvar. Det blir ljusare och finare ute då.



Det är tre minusgrader just nu, klockan fyra.

2008-11-22 @ 16:04:45
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0