Blandade känslor i dag! ;-/




Jag är jätteglad för Jennys och Jockes skull, att dom fick lägenheten! Men det känns också lite vemodigt... För nu flyttar hon ju "på riktigt" och förmodligen för gott... Även om hon har varit hos Jocke nästan hela tiden, i över ett års tid nu, och bara sovit hemma kanske ungefär en gång i veckan, så har hon ju ändå bott här...

Nu tar hon ju alla sina saker, möbler, och kläder, och hennes rum blir helt tomt. Och hon lär väl inte komma hit och sova något mer... Så det känns jättesorgligt på ett sätt i dag. I arton och ett halvt år har hon varit "min", men nu är hon helt vuxen, och får ett eget hem.

Men det känns också jätteroligt! För när hon har bott hos Jocke, då har det ju varit bara Jockes lägenhet, och hon har ju bara varit där. Nu kommer dom bo på lika villkor i nya lägenheten, och det tycker jag känns bättre och roligare.

Det blir nog många turer i Volvon till IKEA och liknande! ;-) Och det blir nog många fikastunder hos Jenny dom kvällarna som Jocke jobbar kvällsskift! ;-D Vi har också planer på att åka och storhandla tillsammans, typ varannan vecka, på Willys i Tumba. Dom har ju ingen bil, och inget körkort, och behöver kanske lite hjälp med att storhandla, nu när dom får en stor frys att fylla.

Så dom glada känslorna tar trots allt över! Jag tycker att det ska bli jättekul, och är väldigt glad för deras skull. Att jag har lite separationsångest är väl bara naturligt! Eller!? ;-)



JAG ÄLSKAR DIG SÅ OTROLIGT MYCKET JENNY !

Du vet att du alltid är välkommen hem hit, när du vill. Det här kommer alltid att vara ditt hem också. Lämna aldrig tillbaka nycklarna hit. Och det kommer alltid finnas en säng för dig att sova i, om du vill vara här någon gång.

Och tur att det finns mobiltelefoner, telefoner, bloggkommentarer, e-mail, msn-konversationer, mms, och sms! ;-D

Och är du sällskapssjuk, fikasugen, shoppingsugen, eller vad som helst, bara RING så kommer jag över med Volvon direkt! Tar en halvtimme från dörr till dörr!

PUSS OCH KRAM FRÅN DIN MAMSI !

Kommentarer
Postat av: Mia

Grattis till lägenheten Jenny & Jocke!

Du kommer väll ihåg hur det var när vi flyttade hemmifrån. Det var en härlig känsla. Men det kommer säkert att bli jättetyst hemma nu, kommer ihåg hur det var när Malin flyttade. Tiden bara försvinner.. men så är dt bara..



Kram

2008-10-22 @ 20:28:49
Postat av: Emma

Gud, jag började nästan gråta när jag läste det här, så fint skrivet :) Det märks verkligen bra kontakt du och Jenny har och hur mycket du älskar henne. (och jag är säker på att hon älskar dig lika mycket :)) Och jag förstår att det kan kännas lite jobbigt att hon flyttar, men ni har ju alltid varandra även om ni inte bor på samma ställe :D

2008-10-22 @ 21:00:03
Postat av: Josefin

Jag blev också lite ledsen när jag läste det, förstår att det känns lite sorgligt, nu blir det verkligen "på riktigt". Det måste vara jobbigt för en mamma när barnen flyttar hemifrån. Men samtidigt händer det förr eller senare och det är skönt att du glädjs också för hennes skull, och att ni planerar att veckohandla. :)

Låt det kännas lite vemodigt och ledsamt ett tag. Tänk också på hur bra ni har det jämfört med andra familjer där mamma och dotter inte alls har så bra kontakt som ni har det. Tror att det är få förunnat att verkligen ha er underbara kontakt till varann. (Jag är också lyckligt lottad med en underbar familj, men tyvärr är det många som saknar det). Kanske kan det vara en liten tröst när det känns ledsamt att Jenny flyttar?





Många Kramar till dig!

2008-10-22 @ 21:24:19
Postat av: Bim

---> Mia: Ja, jag kommer ihåg vilken underbar känsla det var att flytta hemifrån! Jag var 19 år gammal. Men åh, vad jag kommer att sakna henne... KRAM

2008-10-22 @ 21:31:36
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Emma: Ja, vi har väldigt bra kontakt. Och jag är stolt över den, och har jobbat hårt för den. Och jag ska jobba lika i hårt i framtiden, för att vår fina kontakt ska bestå. Och visst har vi alltid varandra! Hon kommer ju faktiskt lite närmare nu egentligen! :-)

2008-10-22 @ 21:33:05
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, tyvärr så verkar det som om det är många döttrar och mammor som har dåligt kontakt. Det är så sorgligt. Jag är så oerhört rädd om vår fina kontakt. Det är det viktigaste jag har, den fina kontakten med båda mina barn. Tack till dina fina ord! KRAM

2008-10-22 @ 21:36:04
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Angela

Det är klart att det är en stor grej när barnen flyttar, därom råder ingen tvekan. Men precis som du också påpekar finns det mycket att vara glad över. Sedan får man ju inte glömma att det är just det här vi fostrat dem för...Att bi en hedervärdig medborgare, klara sig själva och något vi kan, som föräldrar, vara stolta över! Det är mer värt än allt annat här i livet! Det hindrar inte att jag ver precis hur det känns ;-) Kram

2008-10-22 @ 21:39:28
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Precis så är det. Du har så rätt så. Det är ju livets gång, att barnen ska flytta. Annars så vore det ju konstigt. KRAM

2008-10-22 @ 21:44:47
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Natalie

Liten har blivit stor. :)

2008-10-22 @ 21:50:12
URL: http://tandemsblogg.blogspot.com
Postat av: Bim

---> Natalie: Jo, hon har ju det... ;-/

2008-10-22 @ 21:55:05
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: issa

vad kul att hon ska få flytta ihop med sin kärlek! :)



din inlägg var riktigt fint skrivet! ni verkar ha en super bra relation ihop och det är värt guld. jag och min mamma har lika bra relation ihop, vi ses inte ofta då jag bara bor hos pappa men vi pratar flera gånger om dan i telefon osv :) precis som du och jenny! mammor är bäst! =)

2008-10-22 @ 23:20:37
URL: http://isabellelindqvist.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag är 16 år & och flyttade från göteborg till halmstad nu för 2 månader sedan . Allt funkar bra och har man telefonkontakt med sin mor varje dag så är de som att bo hemma. Hoppas och tror att Jenny kommer få det jätte bra ! ha det fint

2008-10-23 @ 00:39:51
Postat av: Jenny Kullin

Tack Mamma. Jag älskar dig massa mycket !!

Puss o kram

2008-10-23 @ 05:28:53
URL: http://jennykullin.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åh blev helt tårögd när jag läste sista delen som var riktad till Jenny.. Som "dotter" har man ju liknande känslor oxå.. minns dagen då jag flyttade hemifrån.. tog ca 1 timme efter mina föräldrar åkt (dom hjälpte mig köra mina saker) innan jag totalt bröt ihop..!! Seperationsångest, hemlängtan.. osv.. men det gick ju över och blev bättre.. nu när jag bott hemifrån i 6 år så kommer det stunder i mellanåt då jag verkligen längtar "hem" och känslan av att bo med mamma och pappa.. Nu har ju mina föräldrar flyttat så deras hem är ju inte riktigt mittt hem längre.. konstig känsla..

2008-10-23 @ 13:52:28
Postat av: Bim

---> Issa: Tack ska du ha! Och kul att du har en lika bra relation med din Mamma! :-D

2008-10-23 @ 15:08:22
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, telefon är oslagbart! Jenny och jag kan prata i ett par timmar om dagen ibland! ;-D

2008-10-23 @ 15:09:16
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Jenny "Tufsan" Kullin: <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

2008-10-23 @ 15:10:40
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Jessica: Tack för din kommentar. Kul att du blev berörd. Visst har man liknande känslor som dotter, men jag tror att det oftast är värre för mamman än för dottern. ;-)

2008-10-23 @ 15:12:35
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: annebelle

Gulliga Bim, vad fint du skriver. Jag känner med dig och förstår dina kluvna känslor. Jenny har fått en bra grund att stå på, hon har ett stabilt och tryggt hem (att återvända till om nödvändigt och som förebild för sitt eget)- du och din man har gjort ett bra jobb!

2008-11-01 @ 11:10:36
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Annebelle: Tack för dina fina kommentar! Jag hoppas, och tror, att du har rätt! Kram på dig! :-)

2008-11-01 @ 20:43:21
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0