Dagens Dagbok - Onsdagen den 15 oktober 2008 - Dagens Jobb.

Jobbade så klart som vanligt i dag också. Jag var även i dag den första halvan av dagen i skalen och fixade grönsakerna. Och sen så var jag den andra halvan av dagen i diskrummet och skötte diskplocken och grovdisken.


I dag så stod det "från frysen" på matsedeln. Och det betyder att vår husmor och vår kokerska städar frysen. Så alla våra skickningar fick olika maträtter. Och hos oss så serverade vi massor med olika sorters mat. Det här är några av dom som jag kommer ihåg att vi serverade: lasagnette, couscouspytt, köttbullar, färsbiffar, spaghetti, makaroner, köttfärssås, tortelloni, med mera. Självklart så hade vi vår salladsbuffé också.


En av kollegerna var fortfarande sjuk i dag. Och i dag så var ju inte heller Snurran hos oss, för hon jobbar ju fackligt på onsdagar och torsdagar.


Det blev en väldigt hektisk dag i dag. Både i matsalarna, i köket, och i diskrummet där jag var. Tur nog så fick vi i alla fall lite hjälp med disken under den värsta lunchrusningen av en av kollegerna.

Kommentarer
Postat av: Snurran

Jag VET ju att uttrycket städa frysen betyder att ta tillvara enstaka kartonger med maträtter som inte gått åt vid annat tillfälle, men för den oerfarna kunde det låta som om husmor och kokerskan hade sopat upp något från golvet i frysen.. ;-/ :-D

Synd att kollegan inte var på benen idag heller, just när vi har restdag så blir det ju mycket av allt; spring i matsalen efternya maträtter, och extra mycket disk tyvärr... Hoppas det blir bättre i morgon - trots att ni väl serverar pannkakor då...? kram

2008-10-15 @ 22:08:09
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Therése

HA HA! Jag tänkte faktiskt exakt som Snurran skrev nedan!! :D Dvs "vaddå STÄDA frysen?" Tänkte på avfrostning och hela skiten, ha ha!

2008-10-16 @ 11:04:41
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Bim

---> Snurran: Hahaha! Sorry! Kanske lite tokigt skrivet av mig! ;-D



Ja, det var jobbigt i går... Uppvärmd lasagnette var ju inte direkt kul att disken blecken efter...



Det var MYCKET bättre i dag!

2008-10-16 @ 15:19:02
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Therése: Sorry! Men blir väl lite yrkesskadad och hemma blind! Men självklart så var det varken sopning från golvet eller avfrostning! Däremot så "städade" vi bort enstaka kartonger med mat som blivit över. ;-D

2008-10-16 @ 15:20:22
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0