Dagens Dagbok - Torsdagen den 30 oktober 2008 - Morgonen.

I dag så jobbar jag inte, trots att det är torsdag. Vi har ju Höstlovsvecka, och lugnt på jobbet den här veckan. Fredagen har vi inarbetad, och är lediga, eftersom vi alltid börjar två dagar tidigare, innan terminen börjar. Och i dag så tog jag ut kompledighet, för att vara med, och hjälpa Jenny, inför flytten.


Min mobil larmade klockan sju, och då gick jag upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så satt jag vid datorn en stund och läste lite nyheter. Jenny har sovit här i natt, och ville att jag skulle komma in och väcka henne klockan halv nio, så det gjorde jag.


Sen så åt vi frukost tillsammans, och satt och pratade en stund. Nu är Jenny inne och duschar och gör sig i ordning. Och när vi sen är klara, så får vi se vad vi gör. Hon var ju så duktig i går, och packade klart allting här, så det behöver hon inte göra i dag, vilket hon hade trott att hon skulle göra.


Förmodligen så åker vi väl över med lite grejer till Tumba. Och jag skulle tro att det blir ett besök på IKEA också. Möjligtvis att vi åker och kollar i affärer som typ EKO, Rusta, Bauhaus, Bea, och liknande också.


Lunchande och fikande blir det ju förstås också. Och en massa tittande i affärer, och en massa pratande.


Sen så åker nog Jenny till Södertälje och sover där i natt. Och så ses vi i morgon förmiddag igen, för en dag i morgon, liknande dagen i dag. Och sen på lördag så blir det flytt...


Ska försöka att komma ihåg att mobilblogga lite under dagen.


Kommentarer
Postat av: Josefin

Det låter som att det kommer att bli en mysig dag, trots flyttande :)



Här är det inte så mysigt, jag håller på att bli galen på förkylningen. Blev riktigt förkyld förra fredagen, och jag blir bara värre för varje dag. Hostar hela kvällarna, nätterna och på dagen om jag anstränger mig. Ont i halsen och feber emellanåt. Jag blir så less :(



Kram

2008-10-30 @ 10:00:13
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, det blev en mysig, men jobbig, dag! Tio timmar har vi hållit igång! Men det är kul också!



KRYA PÅ DIG !!! KRAM

2008-10-30 @ 20:26:08
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Tack så mycket, jag hoppas också att jag kryar på mig :)



Oj, tio timmar det var inte lite. Jag kan förstå att det var jobbig, blir det lika mycket att göra imorgon?



Kramar

2008-10-30 @ 21:01:34
Postat av: Josefin

Glömde fråga hur det känns nu när det är ännu närmare att Jenny verkligen flyttar hemifrån (eller egentligen har hon väl gjort det nu när hon tagit alla sina saker). Har ni så fullt upp att du inte hinner tänka, eller känns det lika sorgligt?



Kramar

2008-10-30 @ 21:03:35
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, tråkigt om du ska behöva vara sjuk hela helgen...



Tror att det inte blir riktigt lika mycket i morgon. Och sen blir det ju mycket på lördag igen. Men det är roligt! :-)

2008-10-30 @ 21:11:59
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Josefin: Det känns jättesorgligt... Men också jätteroligt! Fast just nu så hinner jag inte med att tänka, och jag träffar ju henne jättemycket nu! :-)

2008-10-30 @ 21:12:49
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0