Dagens Dagbok - Lördagen den 25 april 2009 - Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen + Kvällen. (Med tjugofyra fotografier).


I morse så larmade mobilen klockan sju. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Frukost, fika, och lite nyhetsläsning i datorn blev det också.


Borzko hade gått upp klockan ett i natt och åkt iväg för att jobba extra i natt och i dag.


Jimmy var inte heller hemma, för han sov hos en kompis i natt.


Strax före nio så gav jag mig iväg ut på en promenad. Underbart väder ute. Strålande sol, klarblå himmel, inte så värst blåsigt, och redan tretton grader.


Jag hade bestämt mig för att gå in till stan, och jag gick min vanliga väg som är ungefär längs tunnelbanan.


Naturen blir bara vackrare och vackrare för varje dag nu. Här är en bild på en äng med blandade blommor på.



Och vad det här är för träd vet jag faktiskt inte... Sälg kanske?



Vid Globen var det MASSOR med människor. Jag kom förbi där precis vid tiotiden när dom skulle börja släppa in till audition i IDOL 2009.



Massa andra jippon är det också vid Globen hela den här helgen, för Globen fyller tjugo år.


Tittade lite på där dom ska bygga den häftiga hissen/linbanan som man ska kunna åka upp på Globen med. Till vintern ska den tydligen bli klar.



Sen så fortsatte jag in till stan. Och när jag kom till Gamla Stan så gick jag till Ben & Jerrys nya glasscafé där.



Jag tog en stor våffelstrut med tre kulor i med olika smaker. Och en caffe latte till. Satt sen där inne och åt och drack upp.



Jag fortsatte sen in mot city, och så gick jag till Kungsträdgården. Där blommade dom vackra rosa japanska körsbärsträden för fullt. Så otroligt vackert så man nästan blir tårögd. Jag fotograferade först. Och sen så satte jag mig en stund där och bara njöt av solen, värmen, träden, fontänen, och folklivet.


Här är åtta fotografier från Kungsträdgården.










Sen så gick jag mot city, och så köpte jag mig lite lunch. En ostmacka och en flaska smaksatt vatten, från Pressbyrån blev det.



Satte mig sen på bänkarna vid den stora glasfontänen. Och så satt jag där ett bra tag och åt, drack, solade, och läste i min bok.



Jimmy ringde sen och sa att han var på väg hem från sin kompis. Jag frågade om han ville komma och möta upp med mig i stan, istället för att åka hem, och det ville han.


Så vid halvettiden kom Jimmy och mötte upp med mig. Vi promenerade då ner till Kungsträdgården, så även han fick beundra dom vackra träden. Och sen så gick vi mot Gamla Stan.



Och så blev det ännu ett besök på det nya Ben & Jerrys-caféet för mig. För Jimmy ville ju förstås också testa det. Den här gången så köpte jag tre andra smaker i en bägare.



Vi promenerade sen mot Slussen, Medborgarplatsen, och till Skanstull. Där tog vi sen tunnelbanan hem till Farsta.


Ett besök på Pressbyrån och på Systembolaget blev det i Farsta. Och sen så gick vi direkt hem till min Mamma och Pappa för en fika.


Vi satt på balkongen och fikade, åt lite gott till, pratade, och njöt av solen.




Sen efter en stund så kom även Borzko dit. Han hade jobbat klart, och sen varit hemma och duschat och gjort sig i ordning. Och sen så kom han direkt till oss.



Vi satt sen där till ungefär fyratiden, och sen så gick vi hem. Middag åt vi sen vid halvfemtiden. Och det blev, som så ofta, mat från vår lokala pizzeria på gatan. Jag åt en pastasallad med räkor. Och till det vitlöksdressing och bröd.



Vi åt vår middag i solskenet uppe på vår övre balkong. Det hade blivit så blåsigt under eftermiddagen, så det var lite kyligt ute på vår lilla uteplats. Men på balkongen är det mer skyddat, så där var det skönt.



Efter maten så gjorde vi kaffe, och vi satt kvar och fikade på balkongen.



Vid strax före sju sen, så försvann solen bakom huset framför, och då blev det skuggigt och lite kyligt, så då gick vi in.

Jimmy stack sen iväg vid sjutiden. Han skulle träffa några kompisar, och sen förmodligen ut och festa.


Borzko och jag satte oss i vardagsrummet vid sjutiden. Borzko läste i sin bok. Och jag läste nyheter, mail, kommentarer, och bloggar, i datorn.


Sen klockan åtta så satte vi igång teven, och så tittade vi på "Robinson". Och som alltid så åt och drack vi lite gott till också.


Efter "Robinson" så satt Borzko och zappade lite på tevekanalerna. Och jag satte mig med datorn i knäet igen.


Kommentarer
Postat av: sanna

vad kul med så mkt bilder =)

2009-04-26 @ 09:42:48
URL: http://saniiee.blogg.se/
Postat av: Ahnna

Vilka underbara bilder! Solen var även i västergötland och jag njöt. Kram Ahnna

2009-04-26 @ 10:07:26
Postat av: Mia

Du är med i min blogg! :)

http://miizing.blogg.se/2009/april/bloggvarldens.html

2009-04-26 @ 12:24:15
URL: http://miizing.blogg.se/
Postat av: Lundenskan

Inlägg som dessa ska du ha cred för! det krävs ju faktiskt viss energi att komma ihåg att ta foton och ladda upp dem samma dag. Många fina bilder tagna under dagens lopp med små texter till är det ultimata blogginlägget att läsa enligt min mening:)



Glad söndag

2009-04-26 @ 16:07:15
Postat av: Bim

---> Sanna: Tack ska du ha! Det är kul att göra såna inlägg med många bilder, men det tar ju lite tid också... :-)

2009-04-26 @ 16:40:51
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Ahnna: Tack för berömmet om bilderna! Och kul att höra att ni också hade sol! :-D

2009-04-26 @ 16:41:43
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Mia: Jag har precis kollat in din blogg! Tack för "hissen" och för länkningen! Och kul att du gillar min blogg! :-)

2009-04-26 @ 16:42:25
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Lundenskan: Tack snälla du för ditt beröm! Och jag håller med dig om att det blir trevliga inlägg när man har många bilder, och lite text emellan! Men det är inte alltid som man har tid, lust, och ork! ;-) Ha en fortsatt bra söndag!

2009-04-26 @ 16:43:35
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Patricia

Vad kul med så mycket bilder! :D Och jättefina va dom med! Verkade som om du hade en jättehärlig lördag! :D

2009-04-26 @ 21:36:40
Postat av: Bim

---> Patricia: Tack för berömmet! Och det var verkligen en kanondag! :-)

2009-04-27 @ 15:37:31
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0