Dagens Dagbok - Lördagen den 4 april 2009 - Morgonen + Förmiddagen + Första Halvan av Eftermiddagen.

Mobilen larmade klockan halvåtta i morse. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så blev det frukost, fika, och lite nyhetsläsning i datorn.


Ingen var hemma mer än jag. Jimmy åkte ju på kryssning i går kväll. Och Borzko gick upp klockan ett i natt, för att jobba.


Vid kvart över nio så gick jag ut på promenad. Strålande sol, klarblå himmel, nästan vindstilla, och hyfsad temperatur redan då.


Jag gick längs tunnelbanan in mot stan. Det var helt fantastiskt skönt att promenera i dag. Att gå där i strålande sol, njuta av alla vårtecken, och så bra musik i lurarna.


Vid Globen så köpte jag mig en dricka och en kaffe på McDonalds som jag drack längs vägen.


Efter lite drygt två timmar och över fjortontusen steg så var jag framme vid Hötorget. Satte mig då en stund på trappan till konserthuset och bara njöt av vädret, solen, och alla fina färger på frukter, grönsaker, blommor, och påskris.


Ett toabesök blev det också. Och ett bokinköp på Åhléns för att ha något att läsa på tunnelbanan hem. Och självklart så blev det också en glass att äta.


Hade tänkt att åka hem direkt från Hötorget. Men det var så skönt ute så jag bestämde mig för att gå en stund till.


Jag gick ner mot Kungsträdgården, och sen längs kajen bort mot Slussen, och sen så gick jag ända bort till Skanstull.


Från Skanstull sen så tog jag tunnelbanan och åkte hem till Farsta igen. Kom hem vid strax före två.


Det blev över 22.000 steg på dagens promenad! 1,8 mil! Cirka 3 timmars effektiv gång!


Borzko låg och sov när jag kom hem, för han hade ju jobbat i natt och i morse.

(Bilder från dagen kommer i ett separat inlägg.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0