Dagens Dagbok - Onsdagen den 22 april 2009 - Eftermiddagen.

Åkte hem direkt efter jobbet i dag. Parkerade bara bilen och gick in en kort stund. Och sen så gick jag direkt till centrum och till folktandvården.


Jag hade det första besöket av sammanlagt två besök i dag. Jag ska sätta dit en krona istället för en tand som nu har gått sönder så mycket så den inte längre går att laga. Det kommer att kosta fyratusen kronor, och jag delbetalade hälften i dag, tvåtusen kronor.


En timme var jag där, och nu är tanden borta, och jag har en tillfällig "hätta" där tills min nya krona kommer från tandteknikern.


På vägen hem så gick jag förbi frisören och bokade upp en tid till i morgon.


Sen när jag kom hem så höll jag på med allehanda hushållsbestyr. Och varvade med stunder vid datorn.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Inte kul att fixa tänder ....ont gör det och kostar pengar gör det.



Nu får du vara försiktig så inte hättan trillar bort.så ingen tandtråd. Hoppas du får den nya tanden snabbt, 1 vecka Kanske.

2009-04-22 @ 20:46:24
Postat av: Mimmi

Inte kul att fixa tänder ....ont gör det och kostar pengar gör det.



Nu får du vara försiktig så inte hättan trillar bort.så ingen tandtråd. Hoppas du får den nya tanden snabbt, 1 vecka Kanske.

2009-04-22 @ 20:47:03
Postat av: Josefin

Oj det var dyrt. Trist men tyvärr nödvändigt att lägga pengar på tänder.



Känns det konstigt med den tillfäliga tanden?

2009-04-22 @ 20:47:06
Postat av: Bim

---> Anonym: Ja, tänder är ett elände... Precis som du skriver. Ont och dyrt... :-/



Nej, ingen tandtråd eller tandstickor. Och inte något segt godis.



Sjunde maj får jag nya tanden.

2009-04-22 @ 21:03:16
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Mimmi: Blogg.se är seeeegt i kväll... ;-)

2009-04-22 @ 21:03:47
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Josefin: Så fruktansvärt djävla trist... Finns mycket roligare saker att lägga pengar på...



Nej, det känns faktiskt riktigt bra!

2009-04-22 @ 21:04:30
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0