Dagens Dagbok - Söndagen den 26 april 2009 - Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen. (Med fem fotografier).


I morse så larmade mobilen klockan halvåtta. Gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Borzko gick upp klockan nio, och genomgick sina morgonbestyr. Och Jimmy gjorde det samma en timme senare, vid tiotiden. Alla åt förstås också frukost, och fikade.


Sen när alla var klara så gav vi oss iväg alla tre. Borzko gick iväg till Farstahallen för att träna på gymmet.


Jimmy och jag tog hans bil, och åkte iväg mot Kungens Kurva. Vi åkte till Silvan för att köpa en konstgräsmatta till Jenny och Jocke. Dom ville ha en till sin balkong, och så hade dom hört att Silvan har utförsäljning och säljer allt med fyrtio procents rabatt. Jenny är ju fortfarande sjuk, och ville inte själv ut och shoppa, så vi hjälpte dom med det. Tyvärr så var den gröna slut, så det blev en mörkgrå istället.


Köpte också en stor fin blomma till Jenny som "Krya-på-dig"-present, som dom kan ha på sin balkong.



Vi la ut mattan på balkongen, och sen så satte vi oss och fikade i den sköna solen. Tindra var också där.




Precis när Jimmy och jag skulle åka hem, så kom Jockes mamma och hennes särbo dit.


Jimmy släppte bara av mig hemma, och sen så stack han iväg för att möta upp med en kompis.


Borzko var hemma från gymmet när jag kom hem. Men han åkte strax efteråt iväg, eftersom han skulle hem till sin mamma på sitt vanliga söndagsbesök.


Jag gick iväg en sväng till centrum. Köpte bara lite toalett/hygien/kemtekniska produkter på Apoteket och på Åhléns.


Och så blev det så klart en glass också. Det blev den sjätte nyheten för i år, av GB:s åtta nya glassar.




När jag kom hem igen, så satte jag mig uppe på den övre balkongen och läste i min bok: "Försvinnanden" av Jodi Picoult. Soligt till en början var det, men sen så kom det fler och fler moln, men det var rätt så varmt och skönt ändå.


Vid femtiden så åt jag middag i min ensamhet. Och efter det så satte jag mig på balkongen igen, och satt där till sextiden.


Kommentarer
Postat av: =)

Den glassen gillar jag :) Vad tyckte du om den?

2009-04-26 @ 20:51:15
Postat av: Bim

---> =): Jag gillar ju all glass. Har hittills aldrig ätit någon glass som jag inte gillar. Men självklart så gillar jag ju vissa mer, och vissa mindre. Och jag gillar faktiskt alla Magnum-glassar mindre...

2009-04-26 @ 20:54:40
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Jenny Kullin

Tack för hjälpen idag !! PUSS

2009-04-26 @ 21:00:43
URL: http://jennykullin.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Jenny "Tufsan" Kullin: Varsågod! Det var så lite så! Jag gör allt för dig (nästan)! Det vet du! ;-D Det var mysigt att få träffa dig och krama om dig i dag. PUSS

2009-04-26 @ 21:04:36
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Den smakade jag också idag :-) Liten, ganska god (jobbigt med den tjocka chokladen och lite väl mycket chokladsmak i den)och en aning för dyr..

2009-04-26 @ 21:24:51
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Håller faktiskt helt och hållet med dig! :-D

2009-04-27 @ 15:36:44
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0