Dagens Dagbok - Tisdagen den 28 april 2009 - Arbetsdagen.

Jobbade förstås som vanligt i dag också. Och även i dag så var jag först den första halvan av dagen i skalen och fixade grönsakerna. Och sen så var jag den andra halvan av dagen i lilla matsalen.


I dag så serverade vi fiskpanetter, kokt ris, och filsås. Och som alltid, vår fina salladsbuffé.


Det blev en väldigt rörig dag i dag. Och det av många olika skäl. Här är några:


En av kollegerna gick i väg på ett möte, vid elvatiden, och kom inte tillbaka. En annan av kollegerna var iväg på ett annat möte, mellan halvtio och halvett.


Glasmästarna kom för att laga alla våra trasiga fönster i matsalen, så det var flera av borden som inte kunde användas under lunchrusningen. Och det innebar att det blev ont om sittplatser under den värsta rusningen.


Det var fel på vår leverans av fiskpanetter, vi fick alldeles för lite. Så vi fick värma kycklingnuggets som vi hade i frysen. Men dom tog också slut, och då blev det två sorters pyttipanna, en med lax och en med oxkött. Men då var det många av dom äldre eleverna som blev sura och missnöjda med maten.


Så det var väldigt rörigt och stressigt i dag. Både i matsalarna, där jag var, och i köket, och i disken.


Men till slut blev det i alla fall dags för vår efterlängtade eftermiddagsfika, som vi tog utomhus i dag. Och sen var det bara den sista timmen kvar, med slutstädningen, och så var klockan två och vi fick gå hem.


Kommentarer
Postat av: Snurran

Känner att jag har missat en del av vad som händer på jobbet, det har varit mycket även på kvällstid, så jag läste detta först nu, flera dagar senare.. :-/ Vad tråkigt att det blev så rörigt för er..Hoppas ni blir något sånär nöjda med lönen som vi förhandlade fram under tiden iallafall.. ;-)

2009-04-30 @ 19:22:19
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Okej. Tråkigt att du har så mycket att göra, så du inte hinner med att läsa min blogg. Hoppas att du kollar på mina fotografier i alla fall.



Ja, det var en riktigt jobbig dag. Om det vore sådär jobbigt ofta, då skulle vi aldrig orka. Men tur nog så är det ju inte så ofta som det är så.



Hoppas ju också såklart på en hyfsad höjning.

2009-04-30 @ 19:26:02
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0