Dagens Dagbok - Torsdagen den 30 april 2009 - Arbetsdagen.

Jobbade i dag också. Men det blev inte som en vanlig dag i dag. För alla eleverna var lediga i dag. Dom hade kompensationsledigt i dag, för att dom har gått i skolan på en kväll, när det var Öppet Hus.


Men vi hade ju ändå en del ätande. Fritidshemsbarnen, och mellanstadieverksamhetsbarnen kom och åt. Och även några större barn som inte hade varit med på Öppet Hus. Och också en grupp med specialbarn som är inhyrda i vår skola.


Våra skickningar hade vi som vanligt. Så det var ju en hel del att göra ändå, även om det var mycket lugnare än vanligt.


Jag började arbetsdagen med att vara i skalen och fixa i ordning grönsakerna. Sen efter det så åkte jag och en kollega iväg till G-ESS i Huddinge. Det är en affär som säljer arbetskläder. Där köpte vi nya arbetsskor till all vår personal.


När vi kom tillbaka så hjälpte jag till i disken under lunchserveringen. Och efter lunchserveringen så hjälpte jag till i matsalen med städningen.


En av kollegerna var ledig i dag, och en annan av kollegerna var sjuk.


Allt flöt på bara bra i dag, och ingenting speciellt hände. Jo, vi fick gräddtårta med jordgubbar till eftermiddagskaffet i dag! Och det var gott! :-)

Kommentarer
Postat av: Therése

Varför har ni hyrt in en grupp specialbarn?

2009-04-30 @ 19:07:51
URL: http://www.hanky.se/therror/
Postat av: Bim

---> Therése: Det är barn med "speciella behov", oftast med en "bokstavs-diagnos". Dom hör inte till oss, utan dom hör till en annan skola som sen hyr in sig i andra skolors lokaler. Men dom har egen personal. Fast dom äter hos oss.

2009-04-30 @ 19:11:52
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Åh, vad gott med tårta, det är ni värda! ...Har vi sjuka igen? Är det samma som sist eller någon annan? Skönt att det är ledigt några dagar nu, så är förhoppningsvis alla på benen igen på måndag..

2009-04-30 @ 19:15:16
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, det var supergott! :-D

Det var K som var sjuk i dag. Hoppas att hon blir frisk tills på måndag..

2009-04-30 @ 19:18:12
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Therése

Ha ha, det förstod jag! :) Syftade bara på ditt syftningsfel rent gramatiskt. :) "Och också en grupp med specialbarn som är inhyrda i vår skola": låter som att NI hyrt in en grupp med specialbarn. Inte att DE har hyrt in sig hos er. :D

Alltså: jag försökte bara vara lite skojfrisk! ;)

(Micke jobbar på en skola med sådana ungdomar + att jag har släktingar med Aspergers syndrom och liknande, så jag vet vad det är)

Trevlig Valborg!

2009-04-30 @ 20:48:50
URL: http://www.hanky.se/therror/
Postat av: Bim

---> Therése: Hahaha! Okej! Jag är lite trög, och fattade inte att du skojade! ;-)

Jag har nog lite syftningsfel då och då..



Ha en trevlig Valborg och Första Maj! :-D

2009-04-30 @ 20:53:08
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0