Skärtorsdagen.

                   

I dag så är det ju alltså Skärtorsdagen, och egentligen en vanlig arbetsdag för mig. Men jag har tagit ut en dags kompledighet i dag, så jag blir ledig i fem dagar i rad nu.

Jenny och jag ska ha en heldag i stan i dag. Vi ska träffas halvtio, och sen så är vi nog inne i stan hela dagen, till framåt eftermiddagen.

Jag ska shoppa en hel del. Jag behöver lite "fin"-kläder till lite olika evenemang framöver. Jag behöver ett par "fin"-skor, eftersom jag inte kan ha några av mina gamla på grund av min artros... Jag behöver ett par "promenad"-skor. Jag behöver nya jeans. Jag behöver en topp i svart och guld till konserten i Berwaldhallen. Och jag behöver lite nytt smink.

Och jag behöver då självklart världens bästa shoppinghjälp: alltså Jenny! ;-D Sen så ska vi självklart promenera, fika, prata , luncha, och kramas. Och Jenny ska väl kanske shoppa något också. Så det ska bli en jättemysig dag i dag.

Tyvärr så regnar det här nu... Jag hade tänkt mig att promenera ända in till stan, för att sen möta upp Jenny vid Södra Station/Medborgarplatsen. Men nu tar jag nog tunnelbanan in i stället. Synd också att vi inte kan sitta och luncha och fika ute på någon mysig uteservering. Men det är inget att göra åt. Det blir mysigt ändå.

Jenny ska väl få en påskpresent av mig också i dag. För vi kommer inte att ses något i påsk sen. Hon jobbar alla fyra påskdagarna, och slutar sent på tre av dom. Den enda dagen som hon slutar tidigt så ska hon, Jocke, och Tindra hem till Jockes Mamma som nyligen har kommit hem från en semesterresa.

Jimmy åker förmodligen till en kompis föräldrars landställe över påskhelgen. Och Borzko jobbar antagligen på tre av dom fyra påskdagarna. Så det blir nog inte så mycket påskfirande för oss här hemma. Men det gör mig ingenting. Det är skönt att bara vara ledig och ta det lugnt.

Jag ska läsa massor, promenera, sitta vid datorn, kanske se på film, pyssla här hemma, äta gott, och bara ta det lugnt, vila, och må bra. Kanske träffa mina föräldrar någonting också.

Vad ska ni göra i Påsk? Vad ni än gör, så hoppas jag att ni får en bra påskhelg!

GLAD PÅSK !


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men du skall hälsa på dina föräldrar!??

2009-04-09 @ 09:48:16
Postat av: Josefin

Härligt att du är ledig idag! Låter som att du har en rolig dag framför dig trots att det regnar (här fortsätter det bara att snöa).



Jag hoppas att min sambo ska sluta tidigare idag (vilket säkert är att hoppas på för mycket), vi ska till mina föräldrar och fira pappa som fyller år idag. I påsk blir det mest att vi tar det lugnt. Hälsar på min sambos föräldrar en dag, och sedan har vi inte bestämt så mycket mer. Jag hoppas att solen visar sig någon dag också.



Ha en bra påsk! Hoppas att du hittar det du söker idag på stan :-)



Kramar

2009-04-09 @ 14:07:05
Postat av: Junitjej

GLAD PÅSK önskar jag dig!

2009-04-09 @ 19:27:59
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Bim

---> Anonym: Ja, om dom vill, och om dom mår bra, så ska jag säkert hälsa på dom någonting i påsk.

2009-04-09 @ 19:53:12
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, det blev en mycket givande dag på stan i dag!



Glad påsk till dig också! Kram! :-)

2009-04-09 @ 19:54:05
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Junitjej: Tack det samma! :-D

2009-04-09 @ 19:54:24
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0